Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2018 15:36

Det var ett riktigt fint väder att ta sparken och hundarna på sjön.


 

Nu hade slasket och blötan frusit till.

 

 

Även skoterspåren höll riktigt bra för sparken.

 

 

Det fanns fortfarande lite blek sol kvar.

 

   

Inte så snällt kanske av matte att kasta ut godis i den djupa snön, men Maya hittade de flesta, medan Triss lät Maya jobba själv.

 

 

Snön håller sig fortfarande fast uppe på staketet.

 

 

Undrar just hur lång tid det ska ta innan vi får snöfritt i år?

 

 

Tur att hundarna har sin gång längsmed husväggen, plus några skottade gångar. Berra är just ute och plockar upp skiten efter dom.

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2018 09:43

Jag visade ju bild på Skorpan som liten valp, när det pimpade "ludertäcket" var så stort att hon trillade omkull när jag provade det på henne.


Då hittade jag inte bilden som skulle visa henne som vuxen i samma täcke.


Men eftersom jag har letat andra bilder under ett längre tag så dök bilden upp.


Så nu kommer en jämförelse.


 

Tycker hon ser ut som en puppa. Skorpan 10 veckor.

 

 

Hon såg ju lite lidande ut, stackars Skorpan, här 6 år (hennes sista år).

 

Jag använder fortfarande täcket, nu på Triss, men bara i bilen om det är kallt.


Nu är det OS för hela slanten för många, men inte för mig. Kan naturligtvis inte undgå att höra vad som händer, såg t.om Kallas silver i morse.


Annars gör jag just ingenting. Jag tror det hör till den här månaden att jag är så oföretagsam.


Jag bakade iallafall kubbar och bullar igår, men vaniljhornen är slut så jag borde göra såna också.


På positiva sidan är att det ser ut som vi får sol, i.a.f en stund, och det är bara - 2 grader.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards