Direktlänk till inlägg 10 februari 2018

TVn kom på bättre tankar

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2018 17:53

Tur i oturen att Berra var dålig igår så vi inte kunde åka och köpa en ny TV.


I morse gjorde jag ett sista försök att sätta på den igen. Tadaa! Nu ville den minsann och vi kunde få se Susanne Kalla ta emot en guldmedalj, i vad det nu var. idrott är inte min grej, men skidor vet jag i.a.f att det var. 

Tillägg: Inte ens rätt namn på Kalla, så klart heter hon Charlotte.    


Sen har Berra suttit bänkad och V75 hoppar ju igång 14.30, så det vill till att han tagit sin promenad innan.


 

Jag tog sparken med hundarna ut på sjön. Bedrövligt dåligt underlag för det mesta.

 

 

Jag tog mig över till andra sidan

 

 

Hade hoppats att skoterspåren skulle hålla, det gjorde dom inte, men jag sköt på sparken uppför alla backar och hoppades på bättre underlag uppe på timmervägen.

 

 

Hundarna var som vanligt nöjda och glada och hittade saker att roa sig med, trots den djupa snön.

 

Tyvärr var skogsvägen oplogad när jag äntligen flåsat mig upp till den. Där fanns det lika dåligt bärande skoterspår, så det var bara att vända och ta sig hem igen samma väg över isen.


Puh! Jag flöt av svett när jag kom hem och axlarna och rygg värkte jävlar! Berra fick massera mina axlar med Voltaren gel. Hjälpte faktiskt lite.


Händerna skakade av trötthet, men även av hunger, så jag höll på att skära mig i fingrarana när jag skar grönsaker till salladen till maten.


Vilket gnäll, men jag håller mig nog till att promenera på sjön istället för att ta sparken nästa gång.


Skulle ha varit till Borlänge. Barnbarnsbarnet Novalie fyllde 2 år för en vecka sen och hennes pappa Tobias fyllde år i förrgår, men där var det kräksjuka, så det blev ingen biltur dít.

 
 
Ingrid

Ingrid

10 februari 2018 19:28

Vilken tur att tv:n är samarbetsvillig igen!
Att släpa på en spark när det inte är bra underlag är ingen höjdare, det minns jag från den tiden vi hade sparkar.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

11 februari 2018 10:08

Jag hoppas ju att TVn ska fungera ett bra ag till, men man vet aldrig.
Jamen fy attan vad det var drygt att skjuta sparken framför sig när den sjönk ner i snön hela tiden.
Ha det skönt du också, även om jag ser att vädret kunde vara bättre där på kanarieholmarna.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

11 februari 2018 11:16

Ja, det problemet med sparken har då inte jag! Här finns så lite snö, så det är skam. Jag hade velat ha mer. Ojämt fördelat skulle man kanske säga?
Dina hundar ser ut att ha roligt var dom än går? Bra när dom kan aktivera sig själva. Det gör då inte mina! Dom har bara nosen i backen hela tiden och spårar. Häromkvällen när jag var ut på sista rundan, så hade det gått ett rådjur utanför huset. Då blev det fart på Kvick, må Du tro! Som tur var skällde han inte när han spårade, för klockan var ca 23. Men han gnällde förstås och drog som f-n. Dom ränderna går ju aldrig ur, tyvärr?
Idag har vi halvmulet här och lite disigt. Ska väl hålla sig runt nollan framöver? Både bra och dåligt.
Hoppas Tv:n håller ett tag? Ni stänger väl av den med knappen, så den inte börjar brinna nu när den börjar krångla? Ett litet oombett råd, bara.
Ha det så gott och kramar till Er och nospussar till tjejerna! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

12 februari 2018 16:09

Mer snö har vi blivit "begåvade" med idag. Tung jäkla blötsnö att skotta.
Jodå, jag stänger alltid av alla apparater. Har aldrig nån som står på stand by och drar ström.
Elände med hundar som drar, mina är helt rabiata när jag är på hemväg på sparken.Dom vet att grannens katter kan vara på "vår" väg.
Kram

 
paula

paula

11 februari 2018 18:31

Trösterikt att höra att flera flåsar och blir slut av att leda sparken på tunga skoterleder. Jag får också ont i axlarna och mina händer domnar varje natt. Vet inte vad jag ska hitta på, jag vaknar av att det pirrar och gör ont men när jag rört på händerna en stund går det över...till nästa gång, oftast inträffar det minst två gånger varje natt.
Nu när det varit helg har Hasse tagit alla hundrastningar, lyxigt värre.
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 februari 2018 16:06

Då kan det ju vara trösterikt för dig att jag har precis samma smärta i händerna på nätterna, värst i den vänstra som domnar och får "sockerdricka", så jag vaknar och får "ruska liv" i den ett par gånger varje natt.
Så nu har du kunnat frossa i OS, medan Hasse fixat hundarna. Det är du värd!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards