Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Kicki Fredlund - 2 februari 2018 10:17

När jag bloggade igår, la ut snöiga bilder och ondgjorde mig över den tunga blötsnön som jag fick skotta, så gick inlägget inte att lägga ut för det var nåt överföringsfel. Så det försvann i intet.


 

En av gårdagens bilder var den här, men det var då det. Då hade det kommit en dryg decimeter och det var runt 0 grader.

 

 

I morse när Travronden skulle hämtas ur brevlådan såg det ut så här på bron. Snö ända fram till dörren.

 

Dessutom fanns ingen tidning i lådan, bara en lapp där det stod att tidningarna uteblev idag p.g.a att utkörarens bil satt fast i snön.


Innan jag hunnit skotta åt hundarna, så nekade Maya att ta sig genom snön, så hon pinkade på trappen, jag förstår henne. Det hade kommit ytterligare 2 dm i natt och den var -8 grader i morse.


 

Jag kommer att få ett styvt jobb att skotta fram till garaget och infarten, så jag kan få ut bilen.


I kväll är det middag på brukshundklubben, hoppas dom har nån som kan ploga parkeringen, annars blir det kört att ta sig fram.


 

Altanen har fått påfyllning, som synes.  

 

 

Vem vill gå ut till detta när man har korta ben?

 

 

Tur att dom kan gå längsmed husväggen.

 

 

Men släpp in mig då! Stå inte där med kameran.

 

Skulle ha bakat idag, men ryggen säger ifrån, det räcker med skottningen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards