Alla inlägg den 31 januari 2018

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2018 15:33

Vi hamnade faktiskt på alla ställen vi skulle, så det är klart nu.


 

Det blev även fika hos Kerstin och Anders på vägen hem.

 

 

Fina tulpaner hade dom på bordet. De jag köpt har hållit sig så dåligt. En bukett slog ut och slokade på nolltid, en annan vissnade utan att blommorna slog ut.

 

Idag köpte jag två nya buketter, fårväl se hur dom klarar sig.


Eftersom Maya var halt i morse, så fick hon gå kopplad med Berra på hans promenad. Då var hon helt ohalt.



 

Triss fick gå med mig, blötsnön yrde omkring oss. Riktigt trist väder.

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2018 09:38

Igår kväll var Maya plötsligt halt på vänster bakben. Faktiskt så mycket att hon hoppade på tre ben när hon kom ner på golvet efter att ha legat och sovit i soffan.


Hon gick till sig på vägen ut till köket, men hältan syntes fortfarande.


Idag är det lika, blockhalt när hon vaknade och skulle ut i morse, men gick till sig.


Jag är lite osäker på om jag ska ringa veterinär på en gång eller avvakta lite. Det blir i.a.f inget lösspringande i snön för henne på några dar, tills jag får se åt vilket håll det hela går.


Det jag först tänkte var att hon sträckt sig, hon far ju som en tok både högt och lågt. Den andra tanken är ju patella, med tanke på rasen, att hon var fri från patella vid ett års ålder ger ju inga garantier för att det inte ska hända nåt senare.


Hon är dessutom enveten med att slicka på vänster baktass, men det kan ju vara en följd av smärta högre upp.


 

Nu blev det tratt på så hon inte kan slicka på tassen. Inte så kul så klart.

 

Väderläget: Grått, snö har fallit under natten, om än inte så mycket, men mer ska visst komma under dan. -2 grader.


Eftersom det är onsdag, så blir det en tur in till Hedemora. Det är flera ställen vi ska till förutom ICA.

Hämta värktabletter till mig på Apoteket, systemet får nog också besök, liksom Granngården. Lika bra att åka på en gång innan det börjar snöa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards