Direktlänk till inlägg 24 januari 2018

Källaratten Ozzy

Av Kicki Fredlund - 24 januari 2018 10:27

Jag håller ju på att gå igenom gamla fotografier, både i album, lösa kort och såna som finns på filer i datorn.


Du milde tid vad många dom är!


Bl.a bilder hittade jag en del kort på katten Ozzy, som är värd en egen historia. 


Ozzy hittade jag i vår källare en morgon när jag var på väg ut i stallet för att ge hästarna mat. Vi hade ju ingång till källaren för vår andra katt Garfield, som ofta låg i källaren, som för övrigt var ett gammalt sommarkök.


Ozzy var en ung och otroligt trevlig kastrerad hankatt. Det visade sig att han egentligen bodde på samma väg som oss, bara några hundra meter bort.


När jag tog kontakt med ägaren så kom dom och hämtade honom, men nästa morgon låg han i vår källare igen, så fortsatte det nån vecka. Ägaren hämtade, men Ozzy kom tillbaka, till slut fick han stanna hos oss.


   

Men han förblev i källaren, ville inte komma upp i huset till hundarna.

 

Han följde oss i stallet och var otroligt duktig på att ta råttor, men han var också ivägen eftersom han var så social och sällskaplig. Kunde sätta sig på grepen på halmen medan man höll på att mocka, eller sätta sig i snöskyffeln och åka med när man skottade snö.


     

En gång hoppade han upp i vårt sovrumsfönster, snusade lite på Jolly och hoppade ut igen.

 

Ozzy och vår gamle Garfield höll sig lite ifrån varandra, men dom slogs inte utan accepterade varandra.


 

Men sista året, samma år som vi flyttade hit till Vikmanshyttan, så hade dom börjat att t.o.m sova ihop.

Ozzy var nu ca 5 år gammal och Garfield nästan 18.


Ozzy blev kvar hos en granne, medan Garfield fick sluta sina dagar när vi flyttade. Det hade varit ojust mot honom att flytta med hit bland alla katter som redan fanns här hos grannarna.

 
 
Ingrid

Ingrid

24 januari 2018 12:00

Vilken trevlig berättelse med fina bilder av katterna.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

24 januari 2018 17:16

Tack! Ozzy var en väldigt speciell katt, men många katter är nog det.
Kram

 
Ingen bild

Rsija

24 januari 2018 14:07

En fin historia om en lika fin katt 😊. Var inne på samma linje med att låta Meja somna in, när vi flyttade. Men tänkte att hon bara var 12 år och har många år kvar, om vi har tur. Fast hon protesterar för fullt nu med att göra sina behov utanför lådorna. Sen söker hon bråk med de andra katterna. Hoppas det lättar när våren kommer.

Kicki Fredlund

24 januari 2018 17:16

Sicken jäkla Meja, att fortfarande hålla på att protestera så där.
Hoppas hon kommer på bättre tankar när hon kan vara ute mer.

 
Hillevi

Hillevi

24 januari 2018 14:28

Så fint! Det finns verkligen minnen att hämta i bildbanken och där har du ju också en en Tissel och Tassel. 18 år är en ansenlig ålder och det hade nog känts förfärligt om han blivit bortjagad och kanske försvunnit.

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

24 januari 2018 17:14

Det fanns inte på kartan att ta med sig Garfield hit, inte heller Ozzy, som så tydligt visat var han ville bo.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards