Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Besviken

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2018 09:47

Vi har sett fram emot det nya pensionsbeskedet, för det har ju skrivits så mycket om att de med sämst pension skulle få 3-400 kr i ökning.


Nog trodde jag att jag med mina 6.200 o månaden skulle tillhöra dom, men jag fick bara en hundralapp i höjnining, samma höjning som förra året.


Nåja det är bara att fortsätta att gneta. 


Tur att jag får in nån extra krona på Tradera, men det kräver ju att jag anstränger mig lite.


 

Jag funderar på att bjuda ut farfar Gustaf Möllers höga hatt. Synd att jag inte hade hans doktorshatt, den hade kanske varit värd en del för nån samlare.

 
 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2018 11:56

Då är jag lyckligt lottad, för jag fick påökt med 369:-.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

15 januari 2018 10:16

Det var ju en sån höjning som din som jag hoppats på.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

14 januari 2018 14:25

Åh! Inte dumt alls att vara släkt med såna berömdheter. Kanske det kan ge lite tröst då, med hatten. Och ditt pusslande överlag med Tradera. Nog skulle du ha fått ett större tillskott, du också på pensionen men rättvisan har ett o framför sig.

Så fint mitt i fogligheten att din vän fick med sig en katt dit hon flyttat nu och att du fick se en till vid brandhärden. Sån glädjer!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

15 januari 2018 10:15

Jag var inte släkt med farfar, men det var den enda farfar jag hade. Han var mammas svärfar i hennes andra äktenskap och biologisk farfar till mina två yngre systrar.
Nu ska fällor sättas ut vid brandplatsen, som förhoppningsvis katter kommer gå in i.

 
Hillevi

Hillevi

14 januari 2018 14:27

"fogligheten" - ja, vad sjutton skulle det stå där. Nåt eländesaktigt, kan jag gissa...

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

15 januari 2018 10:10

Haha!

 
Skyttlat

Skyttlat

14 januari 2018 17:53

Skit också, nu försvann den långa versionen av kommentaren!
Får bli en kortare då?
Otur med den låga pensionen och ökningen. Jag fick inte heller så stor ökning, men Bostadstillägget ökade bra och skatten sänktes, så det blev en bra höjning, trots allt. Sen stiger ju allting, så i slutändan blir det inte mycket kvar iaf.
Gamla hattar brukar ju vara eftertraktade, så den borde ge lite klirr i kassan?
Ha det gott och kram på Er! ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

15 januari 2018 10:10

Jag får väl söka bostadsbidrag.
Ja, jag får väl lägga ut hatten på Tradera.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards