Direktlänk till inlägg 29 december 2017

Till Borlänge

Av Kicki Fredlund - 29 december 2017 17:54

Idag blev det en tur in till Borlänge, vi åkte på f.m


Vädret var som det varit senaste tiden, grått och trist, det var snöblandat regn och nån plusgrad.


Apoteket fick besök, det är märkvärdigt så ofta man måste fylla på medicinförråden. Mest är det ju Berras läkemedel som tar slut, han som äter ca 13 olika sorter dagligen.


Så var vi och skulle byta en julklapp som vi köpt till Elvira. Men det var jäkligt snopet att jag omöjligt kunde hitta kvittot, hade förmodligen kastat det, trots att jag lagt det för att jag inte skulle tappa bort det.


Det handlade om ett par långbyxor, nu var det rea på dom, så jag skulle bara få tillbaks hälften av vad jag gett, eftersom jag inte hade kvittot kvar.


 
På hemvägen blev det en promenad i Tjärnan, underlaget var allt från isfläckar, vattenpölar och blötsnö.

 

 

På vissa ställen var det riktigt mkt snö, mobilen ger som vanligt såå dåliga bilder.

 

Hemma fortsätter vi att göra slut på julmaten, hade t.o.m lite ris a' la Malta, med Katinkas goda apelsinsås.


 
 
Ingrid

Ingrid

29 december 2017 19:19

Visst kan det kännas som om man får fylla på medicinförrådet ofta, men egentligen ska de väl räcka tre månader. Jag hämtade ut en nu omgång förra veckan.
Ha ett gott slut på 2017 och ett riktigt gott nytt år!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

30 december 2017 09:24

Berra har ju så många olika sorter, så dom är ju inte alls i fas med varandra vad beträffar tiden. Vissa räcker dessutom bara en månad.
Visst vill vi alla ha ett bra 2018, så det får vi hoppas på.
Kram

 
Ingen bild

Agneta

29 december 2017 19:47

Kan man inte få medicinen i brevlådan numera, så slipper ni fara omkring så?

Kicki Fredlund

30 december 2017 09:20

Vi åker aldrig separat till apoteket, det är alltid när vi har ett annat ärende, men visst man kanske skulle kolla postmöjligheten.

 
Hillevi

Hillevi

30 december 2017 08:02

Jag kommenterade just till Paula i partet att det var fint att hon skaffat sig en ny kamera men det är ändå enorm skillnad mot att inte ha bilder med alls - de lyser verkligen upp tillvaron.

Det var många medikamenter Berra måste proppa i sig. Hoppas att han inte är lika virrig som jag ihåg...

Gott Nytt Fint År!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

30 december 2017 09:19

Jag håller med dig, hellre en medioker bild än ingen alls, men trist är det att mobilen tar så klena bilder.
Jaså du minns min tavla när jag tog Berras medicin.
Men det är jag som fyller veckodosetterna till oss båda, så där får man ha kollen ordentligt.
Visst vill vi alla få ett fint nästa år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards