Alla inlägg den 25 september 2017

Av Kicki Fredlund - 25 september 2017 19:01

Idag hade Berra en dålig dag (det var väldigt länge se sist).


Det inebar att han sov förmiddagen, medan jag och hundarna åkte till skogen.


 

Jag åkte tillbaka till samma skog som jag hittade så mycket i igår.


När korgen var full (tog ca en timme), så tog jag en fika vid bilen sen åkte jag till en annan skog inte så långt från den första.


 

Jag gick i kanten vid ett jäkla stort hygge.

 

 

Jag skulle till skogen där framme.


Men när jag väl kom dit, så var det inte alls nån bra mark, så jag fick knalla vidare och blev inte besviken, för det fanns hur mycket som helst där vi gick, hundarna och jag.


Dom förbannade älgflugorna fördärvar halva nöjet med att knalla i skogen, dom är så ohyggligt närgångna, man har dom i öron, ögon, i håret och t.o.m.provar dom att flyga in i munnen. När man kommer hem måste man skaka ur dom ur kläderna. Usch och blää!


 

Frustrerande att inte få plats med mer i korgen. Jag hade dessutom en halv kilometer kvar till bilen, så det var många svampar som blev passerade utan att kunna plockas.

 

 

Men ett par knubbiga Karl-Johan var tvungna att få plats. Jag hade nog tagit dom i fickan i värst fall.

 

 

Snart hemma.

 

Berra hade piggat på sig när jag kom hem, så han ville vara med och rensa dom 20 liter som jag plockat.


 

Varma svampmackor på blandsvamp blev det till middag.

 

Sen fick jag åka och posta svamp till en köpare i Kalix. 


Har nu en beställning på 1 kg torkade trattisar, också till Norrland. En tidigare köpare från förra året som hört av sig igen.


Det är inte så lätt att skicka så mycket, för det blir ett så stort paket, trattisar är ju så skrymmande i torkat skick. Det får bli med Schenker i st.f posten.


Hundarna sover som slagna hjältar efter några timmar i skogen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards