Direktlänk till inlägg 18 september 2017

Händer det nånting?

Av Kicki Fredlund - 18 september 2017 08:48

Iget bloggande på flera dar. Händer det nånting här?


Skogen tar många timmar om dagen nu.


Igår var det spårdags. Vi var bara 4 stycken, så det tog inte så lång tid. Ylwa hade lagt ett klurigt spår till Maya, med cigarettstora (små) pinnar, som hon dessutom ibland gömt både i gropar och grävt ner i mossan. Men Maya var hur säker som helst i spåret, gick som på räls och plockade alla apporterna.


Efter spåret åkte vi till skogen för att plocka svamp (så klart). Det blev drygt 20 liter trattisar, 3 l fina gula kantareller och några knubbiga Karl-Johan.


   

Nu har skogsbäckarna fyllts på med vatten efter allt regnande. Det har kommit en skur eller två varenda dag (men inte igår) senaste veckorna. Hundarna tyckte det var spännande.

 

I lördags hade jag sista träffen för valpkursen.


     

Som vanligt gjorde jag en liten rallylydnadsbana. Kan bara konstatera att "Gå fint" inte är det lättaste att lära in.

 

På vägen till kursen på lördagsmorgonen kom det en hel karavan med  gamla cabbilar. Jag hade stannat vid stopptecken och såg dom passera den ena efter den andra. Till slut plockade jag fram mobilen och hann ta kort på några stycken. Bilderna är ju inte så bra precis, tagna genom vindrutan.


       

Dom var hur många som helst (det kändes iaf så)

 

Nu ska jag åka och plocka blåbär på förmiddagen med Helena. Så får Berra, jag och hundarna ta svampen i e.m

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 september 2017 13:36

Blåbär, nu? Jag såg visserligen några enstaka sitta kvar på risen igår men är dom inte bra vattniga nu? Varit hos tandis idag igen, nu har jag skaffat mig resekortet på Dalatrafik, inser att det är värt det då det blir 20procent billigare resor...Ser inget slut på eländet ännu, och när jag ska få tugga igen vete fåglarna...sånt är livet
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 september 2017 08:46

Blåbären är hur fina som helst, det är väl först efter en frostnatt som dom blir blöta och smaklösa.
Stackare! Hur länge måste du åka till tandis innan du är klar?
Tur att svamp är lättuggat ;)
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

19 september 2017 10:05

Så fina valparna är. Jag hoppas att du fått pli på dem nu!
Och du fortsätter med svampplockningen. Att din rygg håller för det? Jag tycker att jag har fått väldigt långt ner till marken och jag har ändå inte så långt dit. ;)
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 september 2017 10:14

Som tur är så är det inte jag som ska få pli på valparna, men jag hoppas så klart att ägarna får det.
Visst knäcker jag ryggen i skogen. Men t.o.m Berra tar hellre värken än att låta bli att plocka.
På slutet är det väldigt långt ner till marken ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards