Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2017 18:26

Berra var ju dålig i natt, så det blev ingen resa till Märsta för utställning. Jag åkte och spårade som vanligt på söndagarna i stället.


Maya var otroligt duktig i spåret idag, fixade vinklarna (som var många) som på räls, tog apporterna (hade bara 3 st + en handske på slutet). Det var Angelika som lagt spåret, pinnarna (små rackare) var gömda, en under en rot, nån nedgrävd i mossan.


   

Signe, boxervalpen från valpkursen, var med på spåren idag. Hon fick testa på att spåra, så fick hon hälsa på Maya. Signe höll på att slå knut på sig själv i sina lekinviter. 


Efter spåren åkte jag till en annan skog och gick med hundarna, plockade lite trattisar, som börjar komma så smått.


Sen åkte jag hem med hundarna, åt lite, Berra sov fortfarande, så åkte jag till en skog där Berra inte skulle kunna gå.


Saken var bara att jag knappt kunde gå i den själv.


 

Till en början gick det bra, trots att jag vandrat ganska högt upp för att komma till den här nästan urskogen.


Hittade en hel del kantareller. Tillbakavägen gick jag med Runkeepers till hjälp, jag gick inte samma väg tillbaka, för jag var för nyfiken på att se var stigarna tog vägen.


 

Hamnade i ett torrlagt kärr, där ett gammalt älgpass stod.

 

  Torrlagd var även den här skogsbäcken.

 

   

Jag hamnade i allt tätare skog, som jag bokstavligen fick plöja mig igenom.

 

 

 

 

Lingon såg jag gott om när den blev nån liten öppning i slyn. Jag kunde inte låta bli att plocka nån liter i en bajspåse (sån finns ju alltid till hands i fickan).

 

 

Ganska glad blev jag när jag äntligen såg vägen, svettig och trött i benen.

 

 

Ännu nöjdare blev jag när jag efter ca 600 m utefter vägen kom fram till bilen.

 

Skogsturen blev ca 3 km lång och tog två timmar.


Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2017 08:23

Igår hade jag valpkursen först på förmiddagen. Sen blev det loppis på eftermiddagen.

Det var ett strålande varmt sommarväder.


Kommer en bildsvit här på de 9 valparna. 


               

Som synes har många familjemedlemmar med på kursen, vilket alltid är positivt.


När jag kom hem var det bara att snabbt packa in i bilen det som jag skulle ha med mig på loppisen. 


Hade tagit ur hundburarna för att få plats med mer. Loppisen var ju nästan granne, det är nog bara knappa trehundra meter dit.


 

Berra tog kort när jag packade upp. Grannbordet kom också med en bit.


 

Berra var också delaktig i försäljningen.


 

Maja fick vara med ett tag, det är inte ofta hon får följa med som ensamhund.


Men när jag åkte hem och hämtade fika, så fick hon komma hem igen till Triss. 


Så värst mycket sålt blev det inte, men kantarellerna som jag hade med mig, både färska och torkade, dom gick åt snabbt.


Inte var det speciellt mycket folk heller, mest pensionärer, och dom är just inga loppisköpare, dom har ju själva redan just såna prylar som jag säljer.


Men vädret var fint och folk var trevliga, några bekanta träffade man ju också, så jag tycker fortfarande att det är en kul grej. Och med gratis bordplats, så gjorde det inte så myckat att förtjänsten inte blev så stor.


Att mitt stora förråd bara decimerades med ca 15 föremål är väl smällar man får ta. Jag blev ialla fall av med lite böcker. Man fick välja en bok gratis om man köpte något.


I morse skulle vi åkt till Märsta på utställning, men Berra har varit dålig inatt och kräkts, så vi stannar hemma och jag åker och spårar som vanligt med hundarna, medan Berra blir kvar i sängen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards