Direktlänk till inlägg 18 augusti 2017

Solig dag igår, regnig idag.

Av Kicki Fredlund - 18 augusti 2017 12:15

Igår var det nog en av sommarens varmaste dagar, vi hade 26 grader på e.m Men idag har det regnat nonstop sen 7 i morse.


Skönt då att vi hade åkt till skogen direkt efter frukost. Nu får vi åka lite längre, men det var ändå bara en mil hemifrån.


 

Man startar på ett ställe med tomma korgar.

 

 

Hundarna kollar av lite i vägkanten.

 

 

Igår fick jag faktikt tömma korgen en gång  innan jag plockade nytt i ny skog.

 

 

På grund av värmen, så hade Triss det lite jobbigt ett tag. Dom fick vila lite i bilen....

 

 

medan vi fikade i ljuvlig miljö.

 

   

Trots alla kalhyggen så är det ingen brist på skog, det gäller bara att komma till den och att hitta ut ur den.

 

För att undvika att gå vilse så sätter jag på Runkeeper vid bilen, sen kan jag gå rakt in i skogen och tillbaka igen. Här gick jag ca 800 m medan Berra får hålla sig utefter vägen, han klarar inte att gå i den terräng som jag forcerar.

 

Nån som vet hur man kan spara en bild från Runkeeper till datorn? Här har jag fotograferat mobilens bild.


När vi kom hem på e.m så åkte vi in till Hedemora, köpte en grillad kyckling och ett bröd till det, så var den middagen fixad. Var även in på systemet och köpte whiskey till Berra, det blev hans födelsedagspresent (han fyllde 78 år).


Senare kom Kerstin och Anders och gratulerade med blomma och choklad.


 

Vi satt ute och fikade i det varma vädret. Nån tårta hade jag inte gjort, bara en rabarberpaj på årets sista rabarber.


 

Maya fick vara ute med Queensi på tomten. 

 

 

Jag måste bara visa den här gamla bilen som parkerade vid ICA i onsdags när jag åkte för att ha kurs.

 
 
Ingrid

Ingrid

18 augusti 2017 12:58

Jag har inte använt Runkeeper på länge. Jag tycker att jag har mätt upp och dokumenterat mina rundor, men i skogen är de nog bra. Kerstin o Hassine och jag villade bort oss i stigarna på Klinteberget när vi tog en promenad där. Då skulle det varit bra om jag satt på Runkeeper.
Grattis till Berra!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 augusti 2017 08:48

Berra hälsar och tackar!
Dom vanliga vändorna finns ju ingen anledning att mäta sen man gjort det en gång. Men den fungerar bra när man vill se hur man gått ett spår till nån hund, eller som nu för att hitta tillbaka till bilen.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 augusti 2017 20:59

Grattis till Berra, blev det en Hälge-whisky? Ingen tur i skogen denna vecka, massor av andra uppdrag. Kanske hinns det med i helgen, nu när friidrotten är slut...oops, det var den inte alls, söndag kl fyra, haha
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 augusti 2017 08:45

Berra hälsar och tackar. Inte vet jag vad Hälge-whisky är, men whisky fick han iaf.
Nu vräker regnet ner här, undrar om det ska hålla i hela helgen. Trist eftersom jag har valpkurs idag.
Kramen

 
Ingen bild

Yvonne

19 augusti 2017 21:48

GRATTIS till Berra!

Kicki Fredlund

20 augusti 2017 09:11

Berra hälsar och tackar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards