Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2017 15:43

Idag åkte vi till skogen ganska tidigt på förmiddagen.


Man får variera sig med skogarna. Svamp, läs kantareller, finns det, men man får leta ganska ordentligt för att komma på dom.


 

Som jag gick och gick, högre och högre upp i en backig skog. Men så värst mycket svamp hittades inte.
Inte där iaf.

 

 

En kraftledningsgata hjälpte mig att hålla något så när reda på var jag var.


   

Men det var inte bara höjder, för nere i en sänka hittade hundarna ett kärr, som dom skitade ner sig totalt i. Dessutom rullade sig Triss i nåt snusk för att lukta ytterligare värre. Syns på bilden hur blöt hon är på ryggen.

 

 

En normalt porlande bäckfåra var nu helt snustorr. Det är verkligen torrt i markerna. Trots att jag tycker att det har regnat en del både nu och då.


 

Hade fikakorgen varit närmare (den fanns i bilen), så hade man kunnat sitta här och fika.

 

Vi var i skogen, flera olika, mellan kl 9 och 13. Berra gick ovanligt långt och var med den mesta av tiden.


 

Bad av hundar stod på schemat när vi kom hem (deras fällar i bilen åkte i tvättmaskin).

 

 

"Eländes elände" säger den blicken.

 

 

"Öppna dörren så jag kan komma härifrån!"

 

Nu måste jag sätta fart och förbereda valpkursen, som har upptaktsmöte i morgon kväll.


Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2017 15:33

Igår var vi till skogen igen. Nu är det inte bara promenad med hundarna, nu är det svamp och blåbär som gäller.


 

Jag plockade blåbär med hundarna i släptåg. Medan Berra helst letar svamp.

 

   

Hundarna vilade i mossan när dom sprungit sig trötta.

 

 

Laga mat var inte prio ett när vi kom hem. Det fick bli sallad (som ofta när det är varmt) med stekta kantareller.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards