Direktlänk till inlägg 5 augusti 2017

Änte' könstit?

Av Kicki Fredlund - 5 augusti 2017 10:02

Eller som det snarare heter: Är det inte konstigt?


Det jag syftar på är hur man vissa dagar (dom allra flesta faktiskt) inte får nånting ur händerna, lat är bara förnamnet.


Men vissa mornar går det hur lätt som helst att få saker uträttade.


Idag har jag tvättat två maskiner (ska just hänga nr två).


Varit ute på promenad med hundarna innan regnet kom, för nu blir det nog regn hela dan.


 

När jag går i byn så är det koppel på som gäller.

 

 

Dammen är nästan helt torrlagd, jag kan inte längre ösa vatten i mina kannor till blommorna, så nu måste jag ta vattnet inifrån huset.


Jag dammsög, men inte vardagsrummet det får jag ta senare.


 

Har just tagit en kaka ur ugnen, la på både hallon och blåbär (brukar annars bara ha hallon)

 

Hallonen var de första som plockats i år, Berra gjorde det igår, det är ont om dom i häcken, blev bara de som ligger i kakan.


 

Nu ska jag rensa gårdagens blåbär, det blir just bara en plockare om dan.

 

 

Under tiden lyssnar jag på den här boken. Jag har fått hela Outlander-serien- böcker av Kristina. Men de är stora och tunga som tegelstenar, jag har läst den första i bokform, men när jag nu hittat dom som ljudbok så kan jag fortsätta utan att behöva läsa själv.

 

 

Både igår och idag har det sett ut så här stup i kvarten.

 

Tömde nyss regnmätaren på 18 mm, tömde 12 mm igår, så nu börjar det likna nåt. Kanske, kanske kan det hända nåt med svamparna i skogen också.

 

Igår hade vi sån tur när vi åkte till skogen direkt efter en jätteskur, att det lyckades vara uppehåll medan jag plockade blåbär, Berra letade, hittade även en del, kantareller och hundarna roade sig själva i blåbärsriset. Hann inte mer än komma hem efter ca en timme så vräkte det ner igen.


Strax är det dags för 11-kaffe, sen blir det nog inte mer gjort idag. Jo, förresten, jag ska in till en av seconhandbutikerna i Hedemora, såg en ganska nätt kontorsstol där förra veckan. Om den finns kvar så ska jag köpa den. 

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

5 augusti 2017 11:11

I min värld är det nu paus. Fri-idrotten ska få all min uppmärksamhet i tio dagar! Det är verkligen lyx att kunna göra så, gissa om jag längtade under alla år jag var egenföretagare, att ha möjlighet att följa ett mästerskap på riktigt. Nu kan jag, så då gör jag det! Gabaldon har jag tagit hem en gång, men säger som du, vilka tegelstenar. Av någon anledning blev det inte av att jag läste boken då, men jag minns inte om jag inte tyckte den var bra eller om den var omöjlig att läsa i sängen! Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

5 augusti 2017 11:46

Ja, passa på du när du har möjlighet. Vi har ju alla våra olika intressen och idrott har aldrig hört till mina.
Jag vet inte om jag gillar böckerna egentligen, det är FÖR mycket spår och avvikelser hit och dit, men det är väl just därför dom är på så många sidor. Men bitvis är det både underhållande och intressant.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

5 augusti 2017 16:22

Här blev det en solig lördag, men ack så blåsig. Vinden sliter och drar i alla växter, det är som om de den 12 mm vi fick ska blåsas bort fortast möjligt. :(
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

7 augusti 2017 08:48

Tur att inte vi var på Gotland i den blåsten, med tanke på vad jag (o)gillar sjön.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

6 augusti 2017 11:13

Hej på Ett. Nu har jag varit på hundutställningen både igår och idag. Bara en stund för att titta på Baxters raskompisar. Jag tror ni enbart ska vara glada för att ni stog över. Det blåser något så hemskt att alla tältdukar slog och väsnades.Det oljudet var jobbigt för vissa hundar.En Corgi hade det mycket besvärligt då bordet i ringen var ställt nära domartältet bara några cm från den flaxande tältsidan. Inte blir det så trevligt på sjön heller efter flera dagars blåst.Hälsn.Ann-Marie

Kicki Fredlund

6 augusti 2017 14:41

Blåsten på utställningsplatsen hade vi nog överlevt, betydligt värre med blåsten på sjön. Den är jag glad att vi slapp.
Ha det gott! Vilken blomsterprakt du har i din trädgård, såg jag på Ingrids blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards