Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Välbehövliga droppar

Av Kicki Fredlund - 4 augusti 2017 11:36

I natt kom det några välbehövliga skurar, tömde regnmäteren på 5 mm.


Igår var det en kvalmig jobbig värme, tror det var runt 26 grader.


 

Det fläktade trots allt lite när middagen intogs på altanen. Kantareller (det blir några stycken varje dag) passar till det mesta. Här är det favoriträtten inbakad lax med mycket kryddgrönt som får sällskap av svampen.


Vi testade en hemmanära skog igår, gråter över nya kalhyggen och det fanns inga blåbär alls, men ser ut att bli hur mycket lingon som helst och dom börjar rodna nu. Ett par liter ynkliga kantareller blev det iaf.


Jag hade paket att posta innan posten hämtades på ICA. Miss av mig bara då jag trodde dom tömde kl 18, men det visade sig var kl 17, så jag kom en kvart för sent.


Vi fortsatte en bit till, till utkanten av Hedemora, åkte och grattade Ninni som fyllde år (60 st faktiskt, vem kunde tro det, hon fyllde ju nyss 50)


 

Finfina duktiga Menja, som hunnit bli 10 år gammal.

 

 

Ninni bjöd på fika och jordgubbstårta.

 

Jag missade att ta kort på hennes jättefina altan, som blivit ett riktigt sommarrum att vistaas i.

 
 
Ingrid

Ingrid

4 augusti 2017 13:31

Här fick vi 12 mm igår kväll och i natt. Det var verkligen behövligt.
Vilken vacker schäfer!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

4 augusti 2017 17:18

Samma mängd har kommit här under dagen, det regnar än och ska visst fortsätta kvällen natten.
Ja Menja är både vacker snäll och mycket duktig tävlingshund.
Ha en skön helg du också!
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

4 augusti 2017 20:21

Hej, nu i helgen måste jag upp o plocka lite blåbär, fattar inte vart tiden tar vägen för jag hinner ingenting. Ja nog var det en skräckupplevelse att besöka storstan, men för mig är nog största stressen resandet i sig själv, Att inte ha tillgång till toalett när man behöver, finns det något värre? Denna gång var det nära katastrof då toaletten inne i Ludvika var helt nerspydd så det inte gick att gå in där utan jag var tvungen att klara mig bussresan vidare till Borlänge också! Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

5 augusti 2017 11:48

Men fy fasen för att sitta nödig en längre tid.
Få se om du får några blåbär eller om regnet ställer till det för dig nu i helgen.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards