Alla inlägg den 28 juli 2017

Av Kicki Fredlund - 28 juli 2017 09:04

Igår var det precis en sån sommardag som jag gillar. Inte för varmt, bara lagom. Inte för soligt, men ändå en del sol.


På förmiddagen satt jag ändå en hel del vid datorn och/eller i telefon. Tog också kort på ganska många dukar som ska ut på Tradera.


, det b Jag klippte ur cypressen vid brevlådan, det blev två fulla lövkorgar.

 

 

Ser ju ganska ful ut, men nu kanske man kan passera utan att behöva ducka för snön i vinter när man ska till brevlådan.


Berra klippte gräset på framsidan, han ville göra det trots att han har ont i händerna, men sen var han helt slut.


 

Här ungefär går mina kunskaper i grillning. Lax, med mycket kryddgrönt inpackat i folie, på en grillbädd av tallkottar. Jag är alltså helt värdelös på att grilla, men det här blev gott, egen nyupptagen potatis  till.


Eftersom Berra hade så ont så ville han inte gå med på promenaden. Jag gick istället för skogen med hundarna till sjön.

 

 

"Men matte! Så långt bort pinnen är!"

 

 

Men Triss simmade ut och hämtade den till slut. Maya simmar inte.

 

 

Sen bar dom iväg med den, det var egentligen ingen pinne, utan en björkgren/kvist.

 

 

Den sena e.m var mulen, men det blev aldrig nåt regn och det var ganska fint med molnen över den mörka sjön.

 

"Städa städa varje fredag gör varenda tant" enligt Pippi Långstrump. Jag hör definitivt inte dit, men idag måste jag nog ändå ta ett litet krafttag. Skakade mattor igår, ska våttorka golven idag.


Hundarna må vara små och korthåriga, men ändå duktiga på att få golven fulla av hundhår och andra spår efter dom.


 

Hundar förresten, ute på entrétrappan har boxervalpen fått sällskap av en frallavalp.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards