Direktlänk till inlägg 13 juli 2017

I telefonkö

Av Kicki Fredlund - 13 juli 2017 10:22

Åh dessa telefonköer!


Jag har tillbringat 40 minuter i telefonen, för att komma fram till rätt person på Telia, men jag har ännu inte fått tag på personen i fråga.


Till slut skulle dom ringa mig i stället. Det är snart en timme sen. Passade på att se ytterligare ett avsnitt av Gåsmamman. Har tagit ett två-veckors gratis/provapå-abbonnemang, för att kunna se hela serien på C More.


Jag har fått faktura från Telia på en tjänst som jag inte har.  Att man ska behöva vara på dom gång på gång för alla fel dom gör.


Nä, då är det trevligare att titta på hundarna när dom leker.


Maya är inte fullt så enveten som Triss, så hon lessnar efter en stund


     

Men Triss ger sig inte i första taget, det inte är så lätt att få tag om en så här stor Kong.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

13 juli 2017 10:43

Telia = Felia sägs det ju, kanske ett bra namn.... Gåsmamman, gick inte den nyligen på någon vanlig kanal, femman eller fyran? Ibland funderar jag också på något abonnemang, men tänker främst på Netflix tror jag. Men än så länge har jag fullt upp med att se alla godbitar på SVTplay så vi får se hur det blir till hösten. Har du hittat någon svamp? En kompis var i Ludvika på "sitt" ställe o sa att det var mycket torrare där än vad vi har. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 juli 2017 12:54

Jo, Gåsmamman går på 5:an, men inte första årgången, dessutom sent.
Nu har jag tittat på 18 avsnitt, nästan i ett svep.
Jäkligt spännande och bra.
Jag betalar inte gärna dyra pengar för att kunna se på TV, håller mig oftast till SVTplay, om jag inte ser programmen direkt när dom visas.
Samma gäller Storytel, mina tre fria månader har gått ut nu, så nu får jag hålla mig till bibliotekens utbud. Jag betalar inte 169 kr/mån för att kunna lyssna på ljudböcker.
Plockade en dryg liter små torra kantareller igår. Finns massor av pyttesmå, men frågan är om dom ens växer upp pga torkan.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

13 juli 2017 12:47

Hoppas att det har blivit klart nu med Telia. Nog är det bra retligt när det blir fel den ena gången efter den andra.
Triss är ju bara för söt där hon jobbar på med leksaken.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 juli 2017 12:47

Ja, jag hoppas också att dom äntligen, efter flera påminnelser, ska ändra felaktigheterna dom gjort.

Triss är envis som den bulldogg hon är ;)
Kram

 
Telia Sverige

Telia Sverige

13 juli 2017 15:35

Hej!

Jag hoppas, liksom din vän Ingrid, att du fått hjälp med ditt ärende hos oss! Om du fortfarande inte nått lösning får du väldigt gärna höra av dig till oss på vår Facebook-sida, där du kan skriva ett privat meddelande.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Lina, Telia Kundservice

ps. Vilka fantastiskt fina hundar du har! :D

http://www.telia.se

Kicki Fredlund

14 juli 2017 12:45

Jag hoppas att det ska ha löst sig nu sen jag ringt tre gånger om detta ärende sen i maj.
Tack för att du gillar mina hundar!

 
Ingen bild

Helena

16 juli 2017 15:48

Vart har du fått tag på den stora Kong leksaken? mina hundar skulle älska en sån!
hoppas Telia har ryckt upp sig. det är samma problem här över.... tänk att det ska var så svårt att hålla rätt på saker o ting.

Kicki Fredlund

16 juli 2017 17:14

Jag köpte nog den på Hööks. Kongen finns ännu större. JollyBall älskar dom också, men den är dyrare och lättare att bita sönder.
Det återstår att se på nästa faktura om Telia äntligen fått till det som det ska.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards