Alla inlägg den 20 juni 2017

Av Kicki Fredlund - 20 juni 2017 09:24

Det är ett typiskt sommarväder för närvarande. Det kommer en regnskur, eller två, mest varje dag.


Igår var det fint väder hela dan, inte lika varmt som dan innan, vilket jag tycker är skönt. Regnet kom först ganska sent på kvällen.


Vi var en vända till Hedemora, trots att det bara var måndag (det brukar ju vara på onsdagarna).


Jag hade paket att skicka, Berra skulle hämta medicin på apoteket (medicin som inte fanns, så det skulle beställas hem till på onsdag). Jag skulle även hämta ut ett paket, det var en mellanstor Jollyboll, som jag skickat efter till hundarna. Vi var även till sopstationen och gjorde oss av med ytterligare skräp.


Dom, d.v.s Triss, för Maya hade inte en chans, lekte med bollen inne ett tag, sen var den plötsligt borta.


Jag trodde att den hamnat under en möbel, men idag på morgonen har jag krypit på alla fyra och letat under alla möbler, men den är borta. Mycket skumt!


Det är skönt att kunna sitta ute och både fika och äta. Igår blev det ugnstekt lax med kapris och chiliflakes på.


 

            "Men hallå! Vad gör du på bordet?" Letar smulor sen vi fikat förmodligen.

 

Det blev ingen tur till skogen igår med hundarna, däremot tog jag en promenad till sjön mot kvällen, när det inte var så varmt.


 

                                        Det är fint vid sjön alla årstider.

 

 

Maya är betydligt fegare vid vattnet än vad Triss är. Lika bra det, hon är tillräckligt vidlyftig som det är.

 

 

                     Men Triss var kaxig och knallade gärna ut en bit i vattnet.

 

 
             Sen försvann mina rumpnissor i det höga gräset när vi promenerade vidare.

 

Idag har jag tid på e.m hos optikern i Borlänge (spännande). Idag är det även öppningsdag för nybyggda DollarStore i Hedemora. Vi får väl gära ett besök där också.


Berra har varit iväg på morgonen till VC för provtagning. Hans värden kollas ofta av Blodmottagningen i Falun.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards