Alla inlägg den 3 juni 2017

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2017 16:52

Idag är det grått, ca 15 grader och några droppar regn.


Jag gjorde en rabarberpaj på f.m pajbotten sen ett fyllning av ägg/mandelmjöl-smet.


Våra rabarber hade vuxit till gigantisk storlek. Det var ovanligt, för tidigare år har det inte funnits speciellt mycket och varit ganska små.


Igår hade jag hundarna med mig när jag var ute och rensade.


Hundarna blev ganska flåsiga, sen dom busat våldsamt med JollyBollen och jättekongen.


 

Maya var upp på altanen för att släcka törsten, då hoppade hon i badbaljan, sen drack hon ur vattenskålen  


Regndropparna kom just när vi var i skogen med hundarna. 


   


              Men ingen blev blöt, dom sprang som tokar och blev trötta och flåsiga.

 

 

Länge sen jag sett kattfot, men här fanns dom på skogspromenaden. Jag minns att jag letade förtvivlat efter dom, när "kattfot" var ett tema på 365 foton för ett par år sen.

 

 

Otroligt vad granskotten växer snabbt. Jag vet många som plockar dom, men själv vet jag inte vad man kan ha dom till.

 

   

På samma ställe som nån dumpat bl.a en TV i år, ligger liknade skräp, som nu har legat där i massor av år. Jäkla idioter! Fattar dom inte att skiten blir liggande hur länge som helst!   

 

  

   Jag undrar vem som boat här? Inga spår längre utanför i sanden, men hålan har blivit djupare.

 

 

             Årets första lupinbukett, det fanns inte ens knopp för en vecka sen.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards