Alla inlägg den 17 maj 2017

Av Kicki Fredlund - 17 maj 2017 11:25

Jag tog Maya med till Skoga igår kväll.


Jag visste att Kerstins 80-årsdag skulle uppmärksammas, så jag kunde passa på att socialträna Maya lite samtidigt.


   

Platsliggning med skott. A-Cs Hiro ligger platt som en plätt (precis som alla hennes hundar gör på platsliggning).


   

Efter platsliggningen är det budföring, först med skott. Här kommer Queensi i full fart, men vad tittar hon efter?


Sen är det budföring utan skott. Det fick Maya prova på för första gången.


 

                                             Först fick hon hälsa på mottagaren.

 

   

                   Det blev full fart till Annelie, där hon fick godis när hon kom fram.

 

   

                  Sen full fart tillbaka till mig, belönad med mjukost på tub.

 

 

                                 Hade gärna velat leka med Queensi ett tag.

 

   

Efter träningen var det fika i stugan och det bjöds på en jättegod tårta, som jubilaren får hugga in på först. Kerstin fick även blommor och en present från styrelsen (som jag inte vet vad det var).


Av Kicki Fredlund - 17 maj 2017 10:37

Igår blev det ändå en del gjort för mig ute i rabatterna. Jag tog en timme på f.m och en timme på e.m


Det känner jag av idag, men det får gå. Idag regnar det dessutom, så jag kan vila från utomhussysslor.


Vi åt på hemmakrogen, för jag ville inte laga mat. Dessvärre var det slut på det stekta fläsket, så Berra åt raggmunk med kycklingfilé och lingonsylt! Sen var det slut även på raggmunkarna, så jag åt kyckling för tredje dagen irad. Tur att jag gillar det och den var ju i olika form varje gång.


Först grillat lår med bröd och sallad, sen dan efter med currypasta kokosmjök, wokgrönsaker och ris på bröstbiten som var kvar av den grillade kycklingen. Och igår med stekt potatis och örtsås.


Efter att vi ätit på hemmakrogen så fick hundarna sin promenad i hemtrakten den här gången, då vi gick elljusspåret i byn.


   

              Hundarna var förtjusta, det fanns såå många nya dofter att ta in.

 

 

                        Slingan var nypreparerad med pålagd sand och jord

 

 

 Det blev alldeles för jobbig för Berra att gå, så han fick lov att vända tillbaka efter några hundra meter



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards