Alla inlägg den 15 maj 2017

Av Kicki Fredlund - 15 maj 2017 10:07

Igår hade jag valpkursen och vi var i skogen i många timmar, för valparna (och deras ägare) skulle få prova på att spåra.


Jag delade upp spårandet i två grupper, där först fyra st gick ut sina spår, sen fikade vi, sen gick resterande tre st ut sina spår.


Jag var imponerad av valparna, för samtliga, på ett undantag när, fattade att dom skulle spåra när dom hamnade i blåbärsriset framför sin ägare, och tog sig mer eller mindre lekande lätt fram till den utlagda leksaken ca 100 m fram.


   

Fika så klart. Den här tuffa tjejen har bara 13 dar kvar till nedkomst, men knallade på med sin stadiga mage i spåret.

 

Elga var också med, här kommer hon tillbaka efter att ha lagt ett spår till Maya. Jag la ett spår till hennes Mitzi.

 

 

                                            Lite väntan i bilen hör också till.

 

       

                    Duktiga valpar som spårade som om dom gjort det förr.

 

 

           Så den viktiga leken och belöningen när valpen kommit till slutet och hittat sitt föremål. 

 

 

                Ett av spåren passerade den här gamla kojan, som finns under en stor granrot.


När alla klarat av sina spår följde några med och tittade på Mayas spår.


Tyvärr var hon på ett okoncentrerat humör, så det var många stopp och funderingar innan hon tagit sig fram till alla 5 föremålen.


Utflykten till skogen tog sin lilla modiga tid. Jag avslutade med att att gå promenad med Triss och Maya samt snabbhandla en grillad kyckling (fortfarande på extrapris) på hemvägen. 


Hade åkt hemifrån strax efter kl 9, när jag kom hem var kl 15 och jag var helt slut. Ont som attan i både rygg, höfter, knän och fötter. Men det hade blivit många km under dan.


 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards