Alla inlägg den 14 maj 2017

Av Kicki Fredlund - 14 maj 2017 18:18

Igår morse strax efter kl 7 ringde Regina och undrade om jag och Berra skulle till Anitas 80-årskalas.


Hennes Jerker hade blivit sjuk så hon undrade om hon kunde åka med oss i så fall. Men vi skulle ju inte åka ner.


Nu blev det i stället så att jag åkte med Regina till Stockholm och Berra var hemma hos hundarna. En perfekt lösning så jag också kunde komma och gratta syrran på plats.


Berra och jag skulle varit till apoteket i Hedemora på fm, men det var marknad m.m så det var så himla mycket bilar så vi struntade idet.


Fick f.m-fika hos Kerstin, där fanns ju massor av godis kvar efter hennes kalas.


Berra skjutsade mig till Regina kl 1, sen fick han gå själv med hundarna på skogspromenaden.


Att Anita blev förvånad (och även glad) när jag dök upp var ingen underdrift.


Själv var hon fortfarande förkyld och stod på penicillin. Men det var så roligt att se henne på benen igen, för första gången på närmare tre år. Otroligt att hon orkade med festen.


Jag hade missat att ta med mig "riktiga" kameran, så det blev halvtaskiga mobilbilder.


 

Thomas, var den enda av våra barn som var på plats. Han och Katinka åkte tillbaka hem till Trollhättan på kvällen.


   

Anitas barn Suzanne och Staffan var duktiga med servicen i köket. På övre bilden även Suzannes "sladdis" Addi.


 

                               Det var vackert dukat för nästan 50 gratulanter

 

 

        Anita med ett av sina barnbarn, Suzannes dotter Yaiza, systern Gabriela var tyvärr sjuk.

 

   

       Alldeses otroligt mycket och god mat, dubbelt upplagt, i både köket och festlokalen

 

 

          Vi fyra systrar, jag, Anita, Sissi (som kom ända från Skåne) och Gertrud.

 


Anitas alla tre barn, och flera av barnbarnen höll rörande fina tal till sin mamma, mormor, farmor.


Regina och jag bröt upp tidigt (kl 20). Gina ville inte köra när hon blev trött och jag vill ju inte köra i mörker (nu behövde jag inte köra alls). Så före kl 23 var jag hemma igen. 

 

 

 








Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards