Alla inlägg den 25 april 2017

Av Kicki Fredlund - 25 april 2017 09:26

Åh, nej vilket väder! Började snöa igår och det pågår än.

       

Så här såg det ut när jag klev upp i morse. Det har kommit minst 2 dm. Det blir då inget fika på altanen.


Jag sitter just nu och ringer till Telia, "Din plats i kön är 51, det är ca 45 minuters väntetid"!!


Det värsta är att jag satt lika länge i telefonkön igår. Jag fattar inte varför saker och ting inte kan göras rätt redan första gången.


Via SMS ska jag kunna skriva till ett speciellt nr, så ringer dom upp inom 45 min, men jag fick bara meddelande till svar att dom inte kunde kontakta mig, då därför sitter jag här igen i ny kö.


Idag handlar det om fakturor. Jag har fått betala både för gamla bredbandet och det nya parallellt.


Jag blir så trött på att allting måste kollas en extra gång.


Jag har fått meddelande om att hämta paket från Telia på ICA. Jag hoppas att det är rätt sak som kommit så det inte är ytterligare en adapter till telefonen. Sån har redan skickats två gånger, så den ena ska jag skicka tillbaka.


Problemet är att det inte står på aviseringarna från Telia vad det är som ska hämtas ut.


Telefonen, som jag dessutom inte kan koppla in än, då avståndet är för stort mellan fiberomvandlaren i hallen och första telefonjacket (som sitter i köket).


Jag trodde i min enfald att det räckte att koppla in telefonen bara i fiberomkopplaren.


Nu måste jag åka till ElGiganten eller Kjell &Co och själv köpa en tillräckligt lång kabel (ca 15 m) för såå långa har inte Telia. Vid samtalet för ett par dagar sen skulle en ny omkopplare med längre kabel skickas.


Vad fick jag i paketet som hämtades ut i fredags? Jo en mellanpropp och en kabel på 2 m!! Den som redan hade medföljt adaptern var på 3 m och den var ju för kort.


Jag blir så trött!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards