Alla inlägg den 23 april 2017

Av Kicki Fredlund - 23 april 2017 19:59

I morse åkte jag ganska tidigt till klubben (före kl 9) för att förbereda lite, som var tvunget att göras på plats.


Tyvärr fanns ingen mjölk till kaffet och jag lyckade inte få tag på nån av kursarna på telefon, som skulle kunnat köpa mjölk på vägen dit. Det var städnig på klubben dan innan så kaffegrädden hade nog tagit slut då, för det fanns ju gott om det i ondags.


Men gulliga Gunnel kom ångandes hemifrån med en tetra grädde från egna kylskåpet.   


 

                           Som vanligt an salig blandning av olika raser

 

          Bl.a en samijed, som heter Doris och hon är äldst i gänget med sina 6 månader.

 

       Lilla dvärgschnauzern Buster var så blyg och koppelovan att han inte vågade gå alls.

 

När jag kom hem vid 1-tiden åkte vi till Tjärnan med Maya och Triss. En del i spårgänget var fortfarande kvar där, ett spår var kvar att går, men vi gick bara vår promenad och stannade inte för att följa med på spåret.


På e.m var jag så trött att jag faktiskt somnade en halvtimme i soffan, det är otroligt sällan som jag lutar mig på dagtid.


Som vanligt kan jag inte låta bli att reagera på att jag är så inrutad och gör nästan exakt samma saker dag för dag, när jag tittar tillbaka i bloggen året innan .

 

Av Kicki Fredlund - 23 april 2017 19:41

Igår var vi till Västerås på utställning.


Eftersom både Nalle (Travarens Nahar) och Pew (Travarens Next Time) var anmälda så hade jag anmält både Maya och Triss för då fick jag en avelsgrupp.


Domaren Mikael Tranholm var från Danmark. Han gav väldigt positiv kritik på hundarna, men ändå ganska hård. Han delade inte ut nåt ck till flera av vinnarhundarna i klasserna.

 

                                                         Agneta och Nalle

 

            Catrin och Pew (Catrin och tvillingsyster Cindy fyllde 23 år dan innan)

 

Så trots att både Nalle och Pew fick exelent och vann sina klasser, så fick ingen av dom ck, inte heller hanen som vann jkl fick nåt ck. 

 

Maya fick också exelent och placerade sig 3:a med ck i Championklassen, medan Triss blev diskad för hon gjorde utfall mot en annan hund. Triss stod på bordet medan hunden som dömdes före henne stod på golvet. Triss gillade inte den och lät illa uppe på bordet så jag fick ta ner henne igen. Hon tycker inte om skäckar (knäppa hund).

 

Nu blev det ju på grund av detta ingen uppfödargrupp för mig.

 

              Maya 3:a, den danska skäcktiken som är 2:a var den som Triss uppförde sig illa mot. 

 

                                                             Nalles kritik  

 

                                                           Pews kritik

   

 

På hemvägen stannade vi utanför Hedemora och gick en kortare promenad med hundarna. olen sken, men det var kyligt ändå för det stormade nåt alldeles hemskt. 

 

     Maya har hittat ett spännande sorkhål (tror jag), hon försvann med hela trynet ner i hålet. 

   

Hundarna gillar att hoppa upp på stenar, men Maya är oftast nere lika kvickt som hon kommer upp.

 


Man fick hålla i ratten rejält för att bli kvar på vägen med bilen, radion varnade gång på gång om träd som blåst omkull och låg över vägarna.


I Hedemora stannade vi till och köpte med oss thaimat hem, så slapp jag laga nån mat.

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards