Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Och dagarna går..valpkursstart m.m.

Av Kicki Fredlund - 21 april 2017 09:45

Ja, dagarna rinner iväg, ibland saknas både tid och lust för dagliga inlägg i bloggen.


Jag hade upptaktsmöte på klubben i onsdags för valpkursen.


Av de 11 deltagarna hade två st meddelat förhinder för just den dan, medan en bara uteblev.


När jag tog kontakt dan efter, så visade det sig att hon hade börjat kurs på annat håll. Dålig stil att inte meddela, då alla vet att det är kö, så nån annan kunde få den platsen.


Det är mycket att skriva och kopiera inför och under en kurs, så det har upptagit en del av min tid.


 

Dessutom har kursboken ändrats, så det var mindre kul att hämta böckerna dan innan jag hade upptakten och se att boken är så mycket omgjord att jag också måste läsa den.


 

Jag, som har så svårt för namn, har börjat med att ta kort på deltagarna så kan jag träna på vem som heter vad.


Igår åkte vi till Borlänge på e.m Började med att ta en fika hos Stig-Ove.


 

Stig-Oves Lisa och Maya är ganska lika i ansikte och uttryck.


Sen blev det lite inköp på ICA Maxi, bl.a planteringsjord (har äntligen börjat rensa lite ute i rabatterna).


Men det viktigaste ärendet var att välja glasögonbågar på Specsavers på Kupolen.


Dom hade erbjudande den här gången om två glasögon till priset av ett par, förutsatt att det var samma glasstyrka. Då kan det ju vara överkomligt att glasögonen kostar 6.095 kr, när jag får två för det priset.


Valde dessutom två olika i både form och färg.


Medan jag satte mig här för att skriva så fick hundarna fnatt en stund, dom är ungefär som ungar som ska härja kring benen på en när man inte har tid för dom.


När dom busat en stund så här, så blev det race, så alla mattor ligger som dragspel på golven.


Idag skiner solen, även om det blåser rejält igen. Det var +7 grader redan i morse, så nu ska jag ut och fortsätta i trädgården innan det är dags för f.m-fika
 


 
 
Ingrid

Ingrid

21 april 2017 14:33

Du är duktig du Kicki som orkar hålla på med valpkurser. Lycka till med den här!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

23 april 2017 08:33

Det är ett visst motstånd att ha dessa kurser, men bara jag kommer igång så brukar det gå bra.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

22 april 2017 07:25

Det ligger mycket jobb bakom hundkurser så givetvis lämnar man besked, kan jag tycka. Jag har bara gått med Embla men det var mycket givande och hon var förstås klassens clown men också väldigt duktig, när hon var på det humöret, vill säga...
Duktig är du som börjat i trädgården. Jag har inget att skylla på längre, så i morgon kanske... hoppas det vräker ner regn...
Söt Lisa. Är de kullsyskon?
Hoppas nu glasögonen blir bra. Dyrt även för två par men så var det länge sen jag skaffade glasögon, förstås.

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

23 april 2017 08:32

Börjat i trädgården med betoning på börjat, för inte har det blivit mycket gjort. Den där latmasken är jag också smittad med.
Lisa är Stig-Oves uppfödning, Lisas mamma Barbro är Skorpans (Triss mamma) kullsyster.
Visst sjutton har glasögon blivit dyra även i dom "billiga" affärerna.

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

23 april 2017 18:40

Ja verkligen dålig stil att inte meddela när man inte vill del ta, men tyvärr finns de människor som inte tänker längre än näsan räcker.
Jösses så dyra glasögon. Jag fick två par, ett par lång en par läs/terminal för 2400:- men jag har dem bara när jag vilar ögonen från linserna.
Undrar hur många människor som går omkring och ser illa för att de inte har råd att köpa glasögon, kanske lika många som går omkring med trasiga tänder...ledsamt värre de.
Hoppas allt är bra med Berra.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards