Alla inlägg den 9 april 2017

Av Kicki Fredlund - 9 april 2017 15:53

I strålande vårväder spårade vi idag.


Vi var åter ganska många, bl.a ett nytt par Anna (eller var det Ann) och Jocke som inte varit med tidigare.


Jag hade kameran med mig, men tro inte att jag fick den ur bilen förrän det var färdigspårat.


Jag la ett spår till Helenas ena labbe, men följde med på flera spår, förutom Mayas, som Kerstin lagt ut.


Den här gången var det 6 apporter i Mayas spår, hon fixade alla utom en pinne.


Jag missade som sagt att plåta under spåren, men tog ett par bilder på glada hundar, som gick promenad efter spårandet.


 

Boxerblandisen Selma och Pantera drar iväg.

 

 

Tre stycken var dom som gick promenaden.

 

 

Jag fick en fantastisk present av Angelika, hon sa att det var tack för att hon fick "ärva" Jollys spårsele.


Hemma blev det lite sågat igen, det är bara dom grövsta bitarna kvar nu att kapa, så det har gått riktigt bra.


Sen lagade jag ett fickblock (torsk) i ugnen, med äggsås över.



Av Kicki Fredlund - 9 april 2017 09:15

Eftersom det var ovanligt många franska bulldoggar anmälda (12 st), så tyckte jag att det kunde vara en lämplig lördagsutflykt att åka dit och titta (jag hade inte anmält någon).


Vädret var lagom grått, så Maya och Triss kunde vara kvar i bilen ett par timmar.


 

Det var bara två valpar, Ettores Sign Of True Bliss..

 

och Marikarlos Monsieur Kansas "Prinsen", som blev BIR-valp, ägd av gamla boxerbekanta Ulla och Mats från Gävle. Dom övertog Kress, pappa till Travarens Gambo, när Kress inte längre gick i aveln.


 

Börje tar igen sig lite, det var ju första gången han var på en sån här tillställning. Börje, som egentligen heter Tara Spirit's Belive In Buddha, har samma bakgrund på tiksidan som mina hundar, då Börjes mamma är efter Barbro, som är kullsyster med Skorpan.


Stig-Ove var där med Lisa, Qrissy's Never Ending Story, som är kullsyster till Börjes mamma. 

 

Lisa


Vi åkte över Borlänge hem, för jag skulle köpa klädnypor på Dollar Store, billigast där.

Ska göra snitslar till klubbens spårtävling som är den 6 maj 

 

Nu är det dags att packa sig iväg till skogen med hundarna för att träffa spårgänget.








Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards