Alla inlägg den 3 april 2017

Av Kicki Fredlund - 3 april 2017 08:58

Igår var det ett väldigt skönt och lämpligt spårväder. Inte så mycket sol på f.m vilket var bra för hundarna.


Vi var ganska många den här gången, flera som inte brukar komma annars.


 

Jag blir ju sällan med på bild, eftersom det är jag som fotar, men nu tog Helena kort med min kamera. (då blev inte hon med i stället). Jag ser lite bedjande ut med knäppta händer och blicken i skyn. Berra är mest intresserad av kaffet. Han tycker att det är lite jobbigt bland alla tjattrande kärringar.


 

Fortfarande med händerna knäppta.

 


 

Marianne selar sin lilla lurventuss Doris.

 

 

Berra plockar burkar i vägkanten, som slarviga människor kastar omkring sig.

 

 

Ylwa och Pantera väntar på sin tur.


Vi åkte till Hedemora när vi skulle hem, för dom hade extrapris på grillad kyckling för 29,90. Ett pris som bara gällde under helgen, snopet då att dom var slut.

 

Hemma blev det trädgårdsarbete en stund. Jag fortsatte att såga ved och Berra klippte bort fjolårets hallonkvistar och la på brasan. Det var iaf meningen, men det är som att ta bocken till trädgårdmästare, för han tar nästan allt. Nu blev det ett stort hål i hallonhäcken då även de kvistar som ska bära frukt i år strök med.

 

Men det är väl smällar man får ta. I rabatterna kan jag definitivt inte låta Berra gå om jag vill ha några växter kvar. "Jamen den var ju död", säger han om en nedvissnad fjolårsperenn.

 

 

Det blev årspremiär på altanen, då det var riktigt soligt och varmt ett tag på e.m

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards