Direktlänk till inlägg 2 april 2017

Ringde inte till Telia.

Av Kicki Fredlund - 2 april 2017 08:28

Jag behövde inte ringa till Telia igår, provade visserligen en gång, men la på. "Det är 75 samtal före, väntetiden beräknas till 68 minuter!"


"Jag kan se felet, som norrmannen sa när han låg i giljotinen och bilan inte föll ner" (en gammal norgehistoria). 


Jag kollade nätanslutningen och då visade det sig att när jag startar datorn så laddar den automatiskt upp det gamla bredbandet. Jag har ju det kvar p.g.a att fasta telefonen går den vägen.


När jag skiftade till det nya så hade jag plötsligt en hastighet på mellan 85 och 95 Mbit. Voila!


Det var ju 1 april igår, men lurad blev jag inte. Det var väl inte så många som försökte heller.


Det var ett grådaskigt väder, så trots 5 plusgrader så var det inte så skönt ute.


Maya struntade åter i sitt nedgrävda ben, så det kanske kommer att ligga kvar under mossan för evig tid nu.


Idag är det spårsöndag och jag ska strax fixa till fikakorgen, ska ta med mig kameran också för det är utlovat ett soligt och varmt väder. Men än lyser solen med sin frånvaro.


 

Dessa tulpaner, som jag köpte i måndags hade visserligen små blommor, smala stjälkar och har ränt på höjden att jag kapat ner dom flera gånger. Men dom är fortfarande ovanligt fräscha efter en vecka.

 
 
Ingrid

Ingrid

2 april 2017 15:08

Jag kan rekommendera att du har telefonen också via fibern, det har vi här och det fungerar alldeles utmärkt och om du inte redan har bredbandstelefoni ska du absolut gå över till det. Det blir så mycket billigare.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

3 april 2017 08:41

Vi har bredbandstelefoni, men det saknades en adepter till nya fibernätet, därför är även det gamla fortfarande inkopplat för att vi ska ha nån telefon.
Men annars är nätet snabbt som blixten nu sen jag har rätt hastighet.
Det är ju så enerverande när man ska vänta på att sidorna skiftas.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards