Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Kicki Fredlund - 31 mars 2017 15:00

Igår var vi till Hedemora och hämtade ut routern till det nya fibernätet.


Nu skulle det bli fart på grejerna. Men döm om min besvikelse, när jag idag kopplade upp mig på det nya så visade det sig att hastigheten kom upp i mellan 7 och 12 mbit när jag satt vid min vanliga plats i den bortre änden av mabordet i stora rummet. Det är visserligen två tjocka timmerväggar emellan, men ändå.


Kollade hastigheten vid andra änden av bordet (men där kan jag inte ha datorn) där var hastigheten den dubbla och ute i hallen där routern sitter var det 100 mbit.


 

I biblioteket kom jag upp i hela dryga 80 mbits hastighet. Här är det mer öppet ut till hallen.


Sagt och gjort, möblera om!


Ur med böckerna ur bokhyllan och upp med hylla och böcker till kontoret på övre våningen, det som jag aldrig använder.


Sen röja av ett litet databord som fanns där och ner med det till biblioteket.


Jösses vad grejer som sen skulle bort från stora rummet! Laptopen, skrivaren, externa hårddiskar, samt massor av utställningskataloger som jag för tillfället håller på att gå igenom tillsammans med enorma mängder av fotografier. 


Jag håller ju på att leta hanhund till Pew. Jag har inte helt bestämt mig än om jag ska para eller inte, men jag måste ju ändå förbereda mig. Har redan ett par hanar på G, men vill vara säker.


Jag har ju fotograferat åtskilliga hundar på alla utställningar senaste åren, men det är ett helt företag att gå igenom.


 

Men hur sjutton ska jag hitta rätt igen bland alla sladdar och kablar?


 

Det kan nog bli bra att ha datorn i biblioteket, då kanske jag äntligen får lite ordning på matbordet i rummet.

 

Men va' sjutton, nu när allt är på plats och jag kollat hastigheten igen, så visar den bara 13 mbit!!

Jag vet ju inte om det är normalt med väldigt ojämn hastighet här, jag får nog ta ett snack med Telia.


Det här har tagit det mesta av dagen, det blir ju många pauser p.g.a ryggen. Men nu har vi varit till skogen och hundarna har fått sitt.


   

Bilder från igår visar att hundarna var mest intresserade av att kolla vem som gått här tidigare.


Jag trodde Maya skulle plocka fram sitt gömda ben från dan innan, men det struntade hon helt i.


 

Likadant idag, trots att hon inte alls är långt från det nedgrävda benet här, så väljer hon att busa med Triss med en pinne. Så det blev inget uppgrävt ben idag heller.


Hungrig som attan fick jag snabbt sno ihop lite mat när vi kom hem vid tre-tiden. Det blev en gryta på resterna av en grillad kyckling och ris.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards