Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Kicki Fredlund - 27 mars 2017 17:32

Vi åkte till Borlänge redan på f.m innan det blev för varmt för hundarna i bilen.


Hundarna fick promenad i skogen både på vägen in till Borlänge och på vägen hem.


Vi 11-fikade på ICA MAXI, sen fortsatte vi till köpcentrumet vid Norra Backa.


Ö&B, som har möblerat om så till den milda grad att man inte känner igen sig nånstans, men vi hittade ändå det vi skulle ha till slut.


Blomfrön, jord m.m på Blomsterlandet.


Sen fick jag leta på flera djurbutiker för att hitta en sån där liten metallstång att sätta i bakluckan för att kunna ha den lite öppen men ändå ha bilen låst. Hittade en till slut på Höök. 


Jag brukar tappa bort en "pinne" nästan varje år, den trillar i gatan när man öppnar bakluckan och ibland händer det att den blir kvar där på marken.


 

När vi kom hem blev det enkel middag, en burk tomatsoppa och ett par våfflor efter (hade lite smet kvar från våffeldagen).


Vi hjälptes sen åt att röja nere vid veden, där den gamla pressenningen gått sönder rejält av vind (köpte en ny idag). Vedtraven hade också rasat en del, så vi travade om den.


 

När posten kom idag så fick jag detta brevet. Lite lyckat att det var en Trisslott, det var ju om Triss min berättelse delvis handlade.


Tyvärr ingen vinst på lotten.  



Av Kicki Fredlund - 27 mars 2017 17:02

Maya är faktiskt ganska både rolig och speciell i sitt förhållande till sin snuskiga benknota som hon bär så andäktigt med sig i skogen hela tiden.


Men förra veckan, i fredags tror jag det var, så lämnade hon benet ifrån sig när hon skulle undersöka nåt annat spännande. Den här gången var vi på ett annat ställe än vi brukar gå (även betydligt längre bort) så jag trodde aldrig att hon skulle komma ihåg var.


Men i lördags gick jag samma vända igen...


 

och nog sjutton försvann hon in i skogen och kom tillbaka med benknotan.


 

"Jag har inte gjort nåt!"

 

Dagen var varm, så det var gott att släcka törsten i lite smältis.

 

Just den här dagen gick jag genom skog utan stigar tillbaka till bilen. Maya lämnade åter benet nånstans (jag vet inte var) och nu tvivlar jag verkligen på att hon kommer hitta det igen.

 


Av Kicki Fredlund - 27 mars 2017 09:03

Det gjorde inte så mycket att man missade en timma när sommartiden startade igår, för det var varmt redan tidigt och ingen hade nissat tiden när vi träffades i skogen för att spåra kl 10.


 

Fikat smakar aldrig så bra som när man slår sig ner efter att ha lagt ut ett par spår och väntar nån timme på att de ska "ligga till sig".


Ylwa la spår till Maya, jag till Pantera och Doris. 


Maya spårade bra, men missade de två pinnar som Ylwa lagt, dom vr visserligen gömda under mossan, men Maya brukar fixa det ändå. Däremot tog hon upp en missad apport från förra veckan!


 

Rottisvalpen Tobbe, nu 7,5 månader, hade nästan fördubblat sin storlek sen jag såg honom senast i början av vintern.


Värmen framåt dagen var rena sommarvarningen, med uppåt + 18 grader


Idag blir det en vända till Borlänge. Fröer, jord och lite annat ska införskaffas.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards