Alla inlägg den 20 mars 2017

Av Kicki Fredlund - 20 mars 2017 09:01

Vad är nu detta? Hade hoppats så att gårdagens fina vädeer skulle hålla i ett tag.


   

Men ute ser det ut så här idag, beroende på vilket fönster jag tittar ut genom.


Minus 1 grad och bautastora flingor vräker ner.


Gårdagen startade med en ovanligt kall morgon, det var -8 grader när jag släppte ut hundarna strax efter kl 6.


Men sen blev det ju mindre kallt med solens hjälp, men det var ändå kyligt att lägga spår innan solen hunnit göra sitt.


Det blev alltså spår igår. Jag hade kameran med mig,men den kom aldrig ur bilen, det är så typiskt mig.


Vi var bara 4 st som spårade (5 hundar), men det var en ganska lagom start. 


Kerstin la Mayas spår, som blev lite rörigt då Kerstin trodde att hon gått en annan väg än den Maya valde, men jag litade på hunden och det visade sig vara rätt. Man ska alltid lita på hunden, blir det fel så får man väl ta ställning till det efteråt. Maya är suveränt duktig på att hitta apporterna även om man tror att hon hamnat fel ibland.


Jag la ett spår till lilla amrisen Doris, som hunnit bli 1 år gammal. Hon var ringrostig, men hade heller inte hunnit gå så många spår i höstas.


Marianne och Eva la varsit spår till varandras hundar. Kerstin valde att själv lägga sitt spår till Queensi.


Jag följde med på Queensis spår, det märktes tydligt att hon tyckte det var skoj att få spåra igen, snabbt och målmedvetet fixade hon sitt spår på nolltid.


Nu är det bara att hoppas att snön som faller idag är ett minne blott nästa söndag.


När vi kom hem från skogen igår så lagade jag en fisksoppa efter devisen man tager vad man haver.


Undrar var vi ska ta hundpromenaden idag? Sjön kanske är ett alternativ igen efter gårdagen kalla natt. Inte så kul att ge sig ut på vägarna, har redan hört om tre bilolyckor i närheten på morgonen.







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards