Alla inlägg den 6 mars 2017

Av Kicki Fredlund - 6 mars 2017 16:21

Jag fick med mig sparken till sjön, det fanns fler fläckar än jag trodde som bar en spark, så det var inte så jobbigt att ta sig dit.


   
Solen sken
från klarblå himmel, men fy satan vad det stormade . Och på sjön fanns ingen lä att få, men jag hade mest sidvind bortåt.


 

Två olika långa rundor var plogade, här kunde man välja vilken, jag tog den högra, som var det kortare varvet.


   

Hundarna bekymrade sig inte över glansisen, oftast sprang dom i den mesta snön för att kolla nån liten upphöjning eller nåt annat som syntes på avstånd.


Sista biten hemåt i kraftig motvind hade jag helst sluppit, men man kan ju inte få allt här i världen, så det var bara att kämpa på.


   

Två ganska slagna hjältar.



Av Kicki Fredlund - 6 mars 2017 10:29

Jag brukar ju piggna till lite när solen skiner, men jag har dessvärre ingen arbetlust alls.


Dessutom fryser jag, trots att det inte är så kallt inne.


Ute skiner solen från klarblå himmel, det var kyligare i morse -9 grader, men det blir någ mildare när solen gjort sitt några timmar.


Jag kommer nog ta sparken med sig i eftermiddag och ta en rejäl vända på sjön, trots att det inte är så bra sparkföre för att komma dit.


Hundarnas oväntade illamående och kräkningar under ett par dar är nu tack o lov över.


Sen igår får dom mat som vanligt och det har gått bra.


Till helgen åker vi på året första riktiga utställning. Det blir i Strängnäs i två dagar. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards