Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

Ny månad, opålitligt väder.

Av Kicki Fredlund - 1 mars 2017 12:10

Nu lämnar vi mörka februari och går in i mars och förhoppningsvis ljusare tider, både på det ena och det andra viset.


Vädret är visserligen hopplöst opålitligt just nu. Hela morgonen har snön vräkt ner, men nu när graderna stigit till + 3, så rinner det i strida strömmar från taken.


Hela f.m har jag suttit vid datorn och färdigställt auktioner som nu är utlagda på Tradera. Just nu är det textillagren som jag försöker minska på. Har otroligt mycket dukar, servetter och andra tyger.


Igår var första dagen på ett tag som Berra var med på promenaden. Det gick betydligt bättre än vad det gjort senaste tiden. Han behövde inte stanna och vila eller ta nitroglycerinspray. Så nu håller vi tummarna för att han får förbli lite piggare.


Vi fick åka till apoteket först, för det var flera nya mediciner som Berra behövde hämta ut.


 

En misslyckad bild, som skulle raderas, men den visar hur både slaskigt och isigt det var att gå.


     

Hundarna roar sig som vanligt med pinnkamp och pinnjakt

 


Vi får nog ta skogen idag också, för på sjön är det nog hur mycket vatten som helst på isen nu.

 
 
Astrid

Astrid

1 mars 2017 12:26

Du är så duktig på det där med auktioner
För min del så blir det bara en tanke
Här vräker snön ner idag, och inte plogas det heller
Fick massor med snö i skorna på promenaden

http://www.astridla.com

Kicki Fredlund

1 mars 2017 13:27

Det är väldigt upp och ner detta med Tradera, ibland har jag ingen lust alls, andra gånger går det lättare.
Prova får du se, om du aldrig sålt via Tradera.
Här slutade det att snöa, men attan så slaskigt.

 
Ingrid

Ingrid

1 mars 2017 18:49

Så skönt att Berra orkade gå med er på en promenad i dag. Hoppas att han fortsätter krya på sig!
Jag tycker att din misslyckade bild är väldigt lyckad. Den visar verkligen hur det kan vara i mars månad.
Kram till er alla fyra!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Hillevi

Hillevi

1 mars 2017 20:28

Så bra med extaorken efter ballongsprängning och nya mediciner! Då kan det få vara slasktråkväder till och med.

http://gyllensilver.wordpress.com

 
Christina

Christina

2 mars 2017 10:07

Ja nu är man trött på vinterna, här i Stockholm har det nu blivit vår officiellt så det är på väg åt rätt håll!
Tradera är toppen, fast häromdagen gjorde jag bort mig: Hade skrivit fel i beskrivningen på en kofta jag sålde och blev tvungen att betala tillbaka, så nu är koftan på väg tillbaka till mig, får sälja den igen bara.
Ha en fin dag!

http://www.christinaswellness.com

Kicki Fredlund

3 mars 2017 09:25

Hej namne!
Kul att du kommenterat min blogg.
Trist att det blev fel med din annons på Tradera.
Ha en bra dag du me'! Här vräker snön ner just nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards