Alla inlägg den 23 februari 2017

Av Kicki Fredlund - 23 februari 2017 19:00

Det snöade ju mest hela dan igår, det kom nog ner närmare två dm.


Det var ganska jobbigt att pulsa fram på isen i all snö. Men hundarna hade inget emot det.


 

Det var otroligt grått på sjön

 

Hundarna fick fatt i plastdunken som legat i vattnet hela sommaren.

 

 


Maya blev både blind och döv och skulle till varje pris ha med sig dunken. Men det var kört för den satt fast med en kedja i isen

 

 

Till slut fick jag henne ändå med mig.

 

Igår kväll hämtade jag Emelie vid tåget halv 8.

Hon har kommit upp från Göteborg för att köra tjejvasan på lördag.

 

Idag har det varit allt annat än grått och snöfall. Solen har skinit hela dan från klarblå himmel.

 

 

Emelie var sugen på lite kroppsarbete i det fina vädret, så hon skottade snö åt oss.

 


Vi tog lite tidigare fm.-fika, för kl 11 åkte vi till Falun. Vi släppte av Emelie i centrum, hon skulle tillbringa några timmar på stan med sin bror Felix.


Berra hade tid på kardiologen kl 12 för pacemakerkontroll. Jag ville även träffa en läkare, för Berra har haft bröstsmärtor så ofta, speciellt sista veckan då det varit flera gånger om dan. Men det fanns ingen läkare där, för alla var på ett möte till kl 13.


13.30 hade Berra tid på blodmottagningen för kontroll av myelomet. Värdena var inte försämrade sen sist. Njurvärdena t.o.m en aning bättre än sist (men fortfarande alldeles för höga)


När läkaren fick höra om hans bröstsmärtor, så fick sig Berra en blåsning "Varför har du inte åkt in på akuten??" Nä han tyckte ju att han blivit bättre varje gång efter nitroglycerinsprayning.


Det köpte inte läkaren (Ylwa Hammarlund), hon ringde ner till avd 27 (hjärta) och bestämde att Berra omgående skulle läggas in.


Innan jag åkte därifrån hade han redan blivit inkopplad på dygnsEKG.


Jag träffade sen Emelie och Felix på stan och jag bjöd mat på kinarestaurang, innan Emelie och jag åkte hem.


Jag gick med Maya och Triss i Tjärnan, lite för mycket snö för att Emelie skulle kunna gå med i sina mindre lämpliga skor. Hundarna hade suttit många timmar i bilen.


Nu har Emelie lånat min bil och åkt till en kompis i Gustafs.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards