Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

Ja se det snöar...

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2017 12:41

Oj, nu snöar det hej vilt, tydligen i stora delar av landet. 


Idag ska det tydligen komma ett par dm, och det är då på god väg, för det vräker ute och har gjort så hela dan.


 

Igår morse såg det ut så här när jag tittade ut över altanen

 

 

I måndags gick jag inte på isen på sjön, det var för blött. Men i skogen gick det bra även om det var isigt och blött på stigen.

 

 

Maya hittade sitt gamla ben igen.

 

Igår var jag hem till Elga, hon hade köpt en ny router till sin dator och ville ha hjälp att koppla ihop den.


Vi åkte dit direkt efter 11-kaffet. Det var ju snart gjort med den hjälpen, men eftersom batteriet tydligen behövde laddas, så var jag inte kvar tills hon blev uppkopplad på nätet.


Sen tog vi en snöig promenad i Tjärnan med hundarna. D.v.s det snöade inte då, men det hade kommit en del.


 

Samma promenad som dan innan, såg nu ut så här.


   

Snön hängde tung i träden, hundarna roar sig med en gammal björkstam på marken.

 


Vi fortsatte till Borlänge, åt lunch på Kupolen, sen hade vi tid för klippning kl 15.


Vår snabba frisör, klipper oss båda på 30 minuter, då har hon även hunnit tvättat mitt hår.  

 

Vi var även in till Stig-Ove på en fika på hemvägen. Där saknades Skorpans mamma Issy, det kändes så sorgligt att hon inte längre fanns kvar.

 

 
 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid[/url]" target="_blank">astridla.com]Astrid[/url]

22 februari 2017 13:47

Det snöar här också idag
Det är lurigt när det är is under snön
Men här har vi haft så kallt nu att snön frusit fast
Jag har klippt min gubbe sedan -67
Det var ju mode då med långt hår och hans frisör rakade i stort sett bort allt hår
Som det ska vara nu för tiden
Så då började jag klippa honom

http://www. astridla.com

Kicki Fredlund

23 februari 2017 18:00

Nä klippa nån själv det gör jag inte, även om jag klippte barnen ända tills de var upp i tonåren.
Lite onödigt mycket snö kom det.
Men det hör väl till att man ska få några omgångar innan det blir vår.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

22 februari 2017 16:07

En sån frissa skulle man ha! Jag håller på att bli desperat med min kalufs. och inte vet jag vad jag vill heller. Mössa på, det är ett som är säkert när jag går ut, men, jag måste ju ta av den ibland också..I Sunnansjö tar hon 390 för en klippning! I stan kan man få billigare men de jag prövat har jag inte varit nöjd med, inte på långa vägar...
Jag har inte kunnat gå på skogsstigar sen i januari, alldeles för mycket snö och ingen annan som går där..skoterspåren funkar när det inte kommit så mycket snö som nu. Kramiz

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 februari 2017 18:03

Jag har det bra egentligen med mitt hår, som kan hålla det kort. Det underlättar ju, bara att tvätta och forma till med händerna.
Idag pulsade jag rejält i skogen, igår pulsade jag på sjön.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

23 februari 2017 06:30

Ja, vinter blev det och att man aldrig lär sig! Fast hoppet överger ju aldrig människan!
Hundarna ser inte ut att misstycka och fina bilder blev det.
Jag är min egen frisör och resultatet blir ju därefter! :D

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

23 februari 2017 18:05

Var det inte du som sa att det skulle komma ett antal snöväder innan vi kan räkna med att våren är på G?
Hundarna backar inte för nån väderlek, det är skönt.
Vad duktig du är som klipper dig själv. Kanske är det lättare med långt hår, men det ska ju bli skapligt jämnt också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards