Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2017 12:32

Precis som igår så skiner solen från klarblå himmel. I skuggan är det + 7 grader, i solen dryga 13.


Jag har just varit ute och huggit ved och fyllt på i garaget. Retar mig på att pulkan, som jag använt till att dra upp veden med, är borta. Nu får jag lov att bära banankartongerna fyllda med veden. Inte så himla tungt, men är man kass i ryggen så känner det ändå på.


Igår kunde jag inte ta sparken till sjön (kommer inte kunna göra det idag heller). Det finns ingen snö kvar som håller för en spark, jag kan ju inte bära på den i 300 meter tills jag kommer till sjön.


  Alltså fck jag gå på isen isf att sparka.


 

Det var fler än jag som var ute på sjön i det fina vädret. Människan som syns som en prick var, tackolov, så långt bort att hundarna inte observerade hen.


 

Men i andra änden av sjön gick en kvinna, som tyvärr inte var osynlig för hundarna, även om hon nästan är det här. Dom olydiga jäklarna drog iväg för att hälsa.

Det var första gången någonsin som dom dragit iväg från mig så långt, ca 100 m. Tidigare har dom alltid kommit tillbaka när jag fortsatt att gå åt det andra hållet. Nu hjälpte det inte ens att jag visslade och ropade.


När dom ändå var i farten med att visa sin olydnad så stack dom även iväg till whipparna, som kom med sin husse ut på isen strax efter oss.


Jag blev lite rädd med tanke på Triss och att dom kommer två, men whipparna var ju också två.


Men som tur var (för mig) så vände både Maya och Triss tillbaka till mig efter en snabb koll på dom andra hundarna. (Jag skulle behöva en Hågas hage, som finns i Uppsala).


 

 

Som siluetter mot solen.

 


 

När vi kom hem från sjön igår så gjorde jag en köttfärspaj. Ett halvt glas rött till det (trots att det bara var en vanlig måndag).

 

På tal om mat, så stannade vi till på en Thai-restaurang i Säter på vägen hem från utställningen i lördags.


 

Dom var inte så billiga, men jösses så mycket mat vi fick med oss hem. Berra tog friterad kycklig, det var 6 st stora bitar. Här har han redan satt i sig hälften.


 

Maten räckte till dan efter också. Nästa gång vi handlar takeaway-mat där så räcker det med en portion att dela på.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards