Alla inlägg den 7 februari 2017

Av Kicki Fredlund - 7 februari 2017 16:50

Men fy vilken hjärtklappning jag fick på väg in till Falun.


På E16, mellan Borlänge och Falun (strax innan Falun), så kör jag i ryggen på en personbil som plötsligt vinglar till höger och tuschar i det högra vägräcket. Det första jag tänkte var att nån höll på att fippla med mobilen, men så fortsatte bilen att vingla allt kraftigare framför oss till den med full fart (måste varit gasen i botten) körde rakt igenom mittenräcket, vidare över två körfält på motsatta sidan, körde mitt emellan två mötende bilar och rätt in i viltstängslet.


Jag tänkte att det var nån som blivit plötsligt sjuk, eller ännu värre dött vid ratten. Döm om min förvåning när jag läser nyheterna att personen inte ens behövde föras till sjukhus, var bara lindrigt skadad.


Jag ringde 112 och vi mötte två ambulanser med blåljus och sirener på strax efter.


 

Den här bilden har jag "lånat" från nätet.


När jag kom till Lasarettet 10 minuter senare var jag fortfarande duktigt skakad.


Jag var ju på mitt första återbesök för mammografi och ultraljud. Mammografin visade ingenting, men det gjorde ultraljudet.


Läkaren såg något, visste inte vad, men det skulle inte finnas där, det satt inte i bröstet (det högra) utan troligen i muskeln eller benet djupare under.


En nål kördes in (aj!) och biopsi togs.


Jag fick komma tillbaka en timme senare och få svaret. Jag har bra och dåliga nyheter sa läkaren.


Det positiva var att provet inte visade på några cancerceller, det negativa var att inte veta vad det var och det måste utredas mer. Remiss till datortomografi, så jag får vänta på kallelse.


När vi kom hem hade hundarna varit hemma extra länge, men dom var bara glada.


Jag tog sparken, fick bära den bitvis, men på sjön är det perfekt att vara nu.


   

Hundarna käkade massor av nysnö. Det var ganska gott om ytliga sprickor i isen som syns här, jag vet inte varför det blir såna, men isen är tjock nog. Minst 2 dm sa en man i söndags, som varit där och borrat hål på helgens fisketävling.


 

Jag sparkade iväg till andra sidan sjön för att kolla skoterspåret där.


 

Spåret var röjt, men med spark går det inte att ta sig fram. Kalhygget ser för illa ut (som vanligt med kalhyggen). Jag lämnade sparken på isen och gick en bit till fots i stället.


 

En tröstesemla blev det till em-kaffet





Av Kicki Fredlund - 7 februari 2017 09:34

Betydligt kallare idag med -12 grader.


Det innebär att hundarna får stanna hemma när vi åker till Falun. Det blir för kallt för dom att sitta i bilen.


Jag ska träffa läkare på mammografin kl 11, det blir första återbesöket.


Men det innebär också att vi inte kan åka till Borlänge och gratta barnbarnet Tobias som fyller 27 år idag.


Jag lämnar sällan hundarna ensamma hemma, men jag vet att det fungerar bra, dom lägger sig i soffan och sover. Fyra timmar blir inga problem. Man vet ju aldrig i förväg hur lång tid det tar på Lasarettet, och restiden är ju två timmar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards