Alla inlägg under januari 2017

Av Kicki Fredlund - 2 januari 2017 12:37

Årets första dag är nu passerad och idag är det den andra januari.


Det var en strålande solig dag igår - 2 grader mot nyårsaftonens 9 plusgrader.


Även idag är det sol. Lite kallare med - 4-5 grader.


Jag promenerar för det mesta hemma nu om dagarna, Berra har så ont att han bara går några hundra meter.


 

Hundarna får gå kopplade till en början.


 

Vi gick via baksidan på tomten, såg att skottkärran behövde resas upp, då den blåst omkull och stod lutad mot buskaget.


 

Vi hade fått ett nytt skatbo, den här gången i rönnen vid tomtgränsen. Skatorna har redan börjat "sjunga".


   

Dammen hade is på nedre delen, men på den övre sidan var det öppet vatten och änderna simmade omkring.


 

När vi kommer fram till sjön kan jag koppla loss hundarna och det blir genast full fart.


   

Det är ingen lång promenad, men hundarna hinner ändå få ganska rejält med motion, eftersom dom springer så mycket fram och åter.


 

Vissa tycks inte vara så rädda om sina båtar.


 

Medan andra tar hand om sina båtar bättre.


 

I parken såg jag att nån satt upp en fågelholk, som jag inte sett tidigare.


Idag har jag varit hos tandhygeinisten på f.m Inte precis det trevligaste, men tur att hon finns. Jag blir kallad med jämna mellanrum.






Av Kicki Fredlund - 2 januari 2017 12:11

Det är konstigt att folk skräpar ner så mycket omkring sig.


Igår när jag promenerade med hundarna ner till sjön så hade jag kameran med mig och tog lite kort längs vattnet bort till badplatsen.


 

 

Plastdunkar, som legat och flytit i vattnet, ligger nu fastfrusna i isen.


   


   

Det ligger alltid skräp runt slogboden.


Av Kicki Fredlund - 1 januari 2017 10:46

Gårdagens årskrönika tog hela dagen att göra. Jag var så trött i ögonen när jag var klar så jag orkade inte kontrolläsa den sen den blev publicerad.


Men när jag idag skulle korrigera stavfel och radbrytningar, som blivit fel, så fanns plötsligt inte december med.


Jag har försökt lägga till den månaden nu, men se det går inte.


Har fått dit en del, men inte allt. Blev inlägget för långt för vad bloggplatsen tillåter? Jag vet inte.


Jag kan ju gå tillbaka till december själv, men det var ju retligt att det försvann från tillbakblicken.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards