Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Det snöar.

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2017 13:05

I morse var det -6 grader, men nu är det bara -1 och det har börja snöa.


Det kan man ju tycka är både bra och dåligt. Bra om det blir lite snö på vägarna så man kan få sparkföre igen, dåligt om det blir för mycket för då kan man inte åka spark på sjön och jag måste kanske skotta.


Igår var det mest grått, men solen visade sig ändå ett tag, lagom när jag och hundarna var ute.


 

Det var så mycket vatten på sjön igen, efter helgens milda väder, så det var ingen idé att ge sig ut där.


 

Det blev bara promenad till badplatsen

 

   

Maya och Triss ivrigt sysselsatta med att leta harskit och kalasa på densamma.

 

   

I morse satt Maya på Berras plats i kökssoffan och "pratade" uppfodrande till mig som satt mitt emot och läste morgontidningen.


Idag har Berra magsjuka (alltid är det något) så han ligger. Han kräks inte, men får springa på toa stup i kvarten.


Jag väntar på att Elga ska komma. Jag ska försöka hjälpa henne med datorn igen, nu när hon fått nya uppgifter från Telia med posten.


Innan dess får jag ta en promenad till affären här hemma. I morse hade vi slut på både filmjölk och vanlig mjölk, så det blev en omelett, macka och te i stället.


Måste bara visa vilken söt liten portmonä/väska som jag köpte på DollarStore när vi var i Borlänge senast.


 

Det blev två stycken. Dom är av mjukt lite sammetsaktigt tyg, diametern är bara 11 cm. Har en liten dragkedja mellan öronen så man kan öppna. 

 
 
Ingen bild

Yvonne

31 januari 2017 15:15

Rolig portmonnä/väska! :-)

Kicki Fredlund

1 februari 2017 09:51

Visst var den gaska lustig.

 
Ingen bild

Ann-Marie

31 januari 2017 17:18

Vilken härlig mimik. Vad är det hon vill ha?

Kicki Fredlund

1 februari 2017 09:51

Hon vill bara att jag ska uppmärksamma henne och prata med henne och inte sitta och läsa tidningen.

 
Ingrid

Ingrid

31 januari 2017 19:51

Hon är för himla söt, lilla Maya.
Hoppas Berras magsjuka har gått över nu. Han behöver sina krafter!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

1 februari 2017 09:50

Ja, söt är hon, men fortfarande ett riktigt busfrö.
Tyvärr fortsätter Berras magsjuka. Kan man ha vinterkräksjuka utan att kräkas?
Kram

 
Hillevi

Hillevi

1 februari 2017 16:34

Mayas "konversationsmin" är helt obetalbar! Haha!

De söta pluskorna är ju perfekta för de mynt man drabbas av ibland...

Eftersom det bara precis blivit februari är det nog bara att finna sig i de "sju bakslagen" innan det blir vår. Bara att stå ut!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

1 februari 2017 18:23

Hon är ganska påstridig Maya när hon vill nåt.
Jasså måste vi invänta 7 bakslag. Men gårdagens snö blev inte så mycket av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards