Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2017 09:33

Tur att jag har haft en del att göra, annars skulle mina tankar hela tiden kresta runt Marres fruktansvärda död och hans familjs förtvivlan.


I fredags kväll var jag på klubben och åt massor av god mat. 


Jag hämtade upp Kerstin på vägen dit, hann även lämna paket till Schenker och hasta in på ICA och köpa ett par tulpanbuketter, som jag ville ge till dom två som sliter mest för att göra den här kvällen på klubben trevlig för oss andra.


   

Vi var relativt många och långbordet var fullt åt alla håll.


Igår fick vi kärt besök, då Tobias, Erika och lilla Novalie kom på f.m lagom till 11-kaffet och sen stannade även över lunch till närmare kl 3. (Dom två större barnen var hos sin pappa)


Jag fick skämmas lite för jag hade missat att Novalie fyllde ett år samma dag.


En otroligt pigg unge, som vet vad hon vill. Snabb som en vessla for hon fram för att testa alla tänkbara luckor och dörrar för att se vad som fanns innanför.


 

Hundleksaker dög bra

 

 

Hundarnas prylkorg rensades så klart

 

 

Är det kexet eller Novalie som Maya vill åt?

 

     

Totalt orädd för hundarna.

 

 

Dags för lite mellanmål.

 

 

Till slut tog dock tröttheten över.

 


Jag tog promenaden med hundarna ensam, för travet började på TVn , så Berra blev bänkad där.


Tyvärr var det folk som hade lös hund vid sjön, så jag kunde inte gå dit och släppa hundarna. Dom fick nöja sig med koppelpromenad runt i byn (trist).


Till kvällen väntade vi matgäster. Det var systerdotter Regina med sambo Jerker, som jag bjudit hem på kroppkakor (matvalet var Reginas).


Kroppkakorna hade jag gjort på fredagen. Det var dom jävligaste jag nånsin gjort. Jag skulle gjort dom redan i torsdag, men då hann jag inte, så jag förberedde  bara, skar och stekte jag fläsket och löken och kokade potatisen och gjorde klar "degen". Ställde ut på bron över natten.


Men nu kom problemet, när jag skulle forma kroppkakor av degen på fredagen så gick det inte på villkors vis att få till en deg som gick hantera, den kladdade och kletade och fastnade på händerna . Jag tillsatte mer och mer och mer mjöl, men samma jäkla kladd hela tiden. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Det blev de mest misshandlade och missformade kroppkakor nån nånsin har sett. Det var ett under att dom inte rasade sönder när dom kokades.


Som tur var smakade dom ändå OK. Några bilder bör icke visas.


 

Det blev lite TV-tittande efter maten.


 

Stjärnorna på slottet, har enligt min mening varit ovanligt underhållande den här omgången. Nu var det Johannes Brost som var sist ut. (Att det är text beror på att Berra hör så dåligt).


Idag blir det bara en vanlig lat söndag.

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards