Direktlänk till inlägg 26 januari 2017

Till Borlänge igår

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2017 09:41

Vi kom iväg till Borlänge igår. Vi åkte direkt efter f.m-fikat  


Det blev en promenad med hundarna i Tjärnan på vägen in.


Som vanligt får jag aldrig allting uträttat som jag tänkt. Jag blir stressad, svettas, händerna darrar. Allting är så ljust så jag får ont i ögonen. Jösses, jag låter som jag håller på att få värsta psykbrytet. Så farligt är det naturligtvis inte, men jag gillar verkligen inte att gå i varuhusen.


Först var vi till DollarStore, där dom möblerat om totalt sen jag var där senast, varenda affär verkar möblera om sina butiker nu för tiden. Berra satt till en början kvar i bilen, men till slut kom han in för han undrade om jag tuppat av nånstans när det tog sån tid.


Så var vi in på Clas Ohlson för att kolla efter en fläkt att sprida braskaminens värme med.


För att slippa gå runt i den gigantiskt stora affären och leta på måfå, så gick jag till informationsdisken för att få hjälp, där fick jag stå i drygt en kvart innan det blev min tur (det fanns bara en person där).


Det blev inget köp den här gången, men det fanns två olika fläktar, som kostade runt tusenappen.


Så var vi till IKEA, åt lunch där, köpte några småsaker. När jag köat 30 minuter bakom en storhandlare som fått problem vid kassan, så böt jag kassa och köade 10 minuter till. Håhåjaja!


Nu hade klockan hunnit bli 3. Jag ville egentligen bara hem fortast möjligt, men vi hade sagt att vi skulle titta in hos S-O i Romme så det gjorde vi. Fikade och pratade bort en timme.


Jag hade glömt att ta med mobilen. Så det blev inga bilder tagna i skogen med hundarna.

Jag kunde heller inte ta emot dom samtal som en allt ängsligare Elga ringde.


Hon trodde att det hänt oss nåt eftersom jag inte svarade på hela dan. Rart med omtänksamma vänner, men jag får ju dåligt samvete av att jag inte kunde höra av mig och lugna henne.


Nu ska jag åka till Elga och se om jag kan hjälpa henne med hennes dator (det var därför hon sökte mig igår). Jag kan ju försöka , men det känns ungeför som om en blind ska leda en blind   



 
 
Ingen bild

Yvonne

26 januari 2017 15:14

Du är som jag ser jag! ;-) Gillar inte när jag måste åka till större affärer.

Kicki Fredlund

26 januari 2017 18:32

Nä, fy fanken. Det räcker så bra med ICA i Hedemora.

 
Ingen bild

Christine

26 januari 2017 15:15

Inte då. Du hsr jua ldrig bangat på att ta dig an struligheter. ☺

Kicki Fredlund

26 januari 2017 18:32

Nä, jag är väl inte så rädd för att prova, men den här gången var det nåt annat fel, som inte ens Telia kunde fíxa per telefon

 
Ingen bild

margareta

26 januari 2017 17:45

Det är många som har fått lön nu så då är det mycket folk i affärerna.

Kicki Fredlund

26 januari 2017 18:30

Egentligen var det inte så mycket folk. Det var mest att det tog sån tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards