Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

Takdropp

Av Kicki Fredlund - 19 januari 2017 12:57

Idag droppar det från taken.Det är plusgrader och solsken.


Jag bakade på f.m Det var tvärtomt i frysen på fikabröd, fanns möjligen nån äppelkaka men inga bullar och kakburkarna var tomma.


Trots att jag bakat så blev jag inte sämre i ryggen. Tack för det, det värsta har gett med sig nu.


   

Nu är det påfyllt, men bullarna blev inte bra. Jag är så less på ugnen som gräddar så jäkla ojämt.


Igår var det ju onsdag och därmed dags att veckohandla. Det blev mycket den här gången, men tack vare att jag utnyttjat deras rabatter och extraerbjudanden, så blev det ändå inte så kännbart i plånboken. På kvittot stod att jag betalat drygt 700 kr och då hade jag fått avdrag med nästan 400 i rabatter. Sånt gillar jag.


När vi handlat blev det en vända till skogen.


Jag går ju med hundarna mest hemma vid sjön på vintern, men nu var det dags för hundarna att få lite intressanta dofter i nosen igen.


 

Maya kör nosen ner i snön för att kolla nåt spännande. Bedrövliga bilder med mörka hundar mot snön.


     

Vinterfint var det och lagom kallt ca - 2 grader.


 

Även om de flesta pinnarna är dolda under snön så finns det alltid någon att bära på.


I tisdags ringde optikern från Specsavers. Han sa att han skickat remissen, den måste ha kommit bort på vägen. Ja,ja, det var vad han sa i alla fall.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

19 januari 2017 14:24

Så söta hundrumpor på sista fotot! Ja det är inte lätt att fota svarta djur, vet ju hur jag misslyckas med Astrid, min vackra svarta skönhet som aldrig blir bra på bild.
Har time-out idag med lite ont i ryggen så jag skickade Hasse med Blinka idag, det var väldigt länge sen sist. Han jobbar numera flera dagar i veckan på östkusten kring Gävle o då övernattar han där. Sen kommer han hem en snabbis och drar till Värmland där hans nya flickvän bor. Men som tur är har jag klarat mig bra, jag tar med Blinka vart jag än går och det funkar bra. Kramiz

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 januari 2017 18:09

Ja, dom är rätt söta bakifrån.
Tur för dig att Hasse bor kvar, för du får det väl besvärligare om han skulle flytta till den nya i Värmland.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

19 januari 2017 15:13

Du är bra duktig Kicki som orkar stå och baka trots din ömmande rygg. Jag behöver och baka, åtminstone bullar, för det är slut. Lite kakor har jag ännu kvar.
Här är all snö bort igen, så nu får man njuta av vinterbilder på nätet.
Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 januari 2017 18:07

Jag var mycket bättre i ryggen, så det var inga problem med bakningen.
Vi har ganska mycket snö än, så trots takdroppet idag, så är det mesta kvar.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

20 januari 2017 06:04

Oj, vad kaffebröd! 🎂 Bullarna ser fina ut ändå och smakar nog gott.Jag äter sällan sånt, gjorde inte ens lussebullar... men häromdagen bakade jag sockerkaka till hönsen. Konstigt nog blev det bara 1/5 kvar till dem... 😄.
Rumpnissarna är söta som alltid och ser ut att trivas med snön! 💑

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

20 januari 2017 10:46

Ja, bullarna var goda (som tur var). Kaffebröd till kaffet klarar jag mig inte utan, men det är nästan det enda sötsakerna jag äter så det får gå.
Ja, jyckarna gillar snön bättre än vad jag gör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards