Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Snuskig hund.

Av Kicki Fredlund - 11 januari 2017 10:18

Igår var det ju flera plusgrader, så snön töade bort med en rasande farten.


Inne på spisen låg en sjö av vatten, som smällt ner genom fläkten.


Fortfarande ont i ryggen, men det värsta håller nog på att ge sig nu.


   

Hundpromenaden klarade jag bra, men det var inte läge att gå ut på sjöisen (även om hundarna ville dit). Det var för mycket vatten på igen. Maya har fyndat vid slogboden,något som nån har lämnat efter sig.


 

Här pulsade jag snö häromdagen, nu fick jag passa mig för att inte halka på isfläckarna.


När vi skulle gå tillbaka efter att ha kommit fram till badplatsen, då kom inte hundarna med.


Jag ställde mig bakom en björk, för att dom skulle få undra vart jag tagit vägen, men inga hundar kom. Då busvisslade jag och fortsatte att gå hemåt, då kom Maya, men ingen Triss.


Till slut var jag tvungen att vända och gå tillbaka till badplatsen.


Där står den jävla snuskhunden och gräver ner trynet i en människoskit!!!!


Jag blir lika förbannad på hunden som på människan som skitit där. Triss var inte glad när jag mulade henne med snö gång på gång för att få henne ren om nosen, men det var inte jag heller.


Tänk att det ska vara så intressant med den sortens snusk att hon blir både blind och döv för.

omvärlden.


Liten tröst i eländet var att hon inte hade rullat sig också.


Nu ska vi åka och onsdagshandla, förra veckan blev det inte . Vi har faktiskt inte behövt handla mat sen före jul!! 


Hundmaten tryter, så det får bli en vända till Granngården också, liksom till Pickaboo och köpa braständare.


Ute är det fortfarande på +sidan (1grad), det har just börjat snöa.

 
 
Ingen bild

Yvonne

11 januari 2017 15:47

De är för söta! ;-) Du märkte ironin hoppas jag?
En så'n har jag också haft, rullade sig i allt som luktade riktigt illa. Usch!

Kicki Fredlund

12 januari 2017 08:45

Dom är söta när dom sover.

 
Hillevi

Hillevi

12 januari 2017 05:56

Åh, fy, fy, fy! Jag vet inget äckligare och just nu har jag ingen hund som äter människolämningar *tack!!!* men har haft. Nåja, det är bara att glömma och gå vidare i livet, haha!
Inte handlat sen före jul!!! Imponerande!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

12 januari 2017 08:44

Det är lätt att hålla sig för skratt när man ser vad hundjä... håller på med.

Att jag inte handlade förra onsdagen (vi handlar bara en gång i veckan om det går), berodde dels på den myckna snön som kom, så jag ville inte ut med bilen (kunde ju inte skotta framför garaget) och att jag var så pajad i ryggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards