Direktlänk till inlägg 8 januari 2017

Gått på sjön idag.

Av Kicki Fredlund - 8 januari 2017 15:44

Jag trodde vi skulle få en solig dag idag också, men det blev det tyvärr inte. 


Det blåste en hård nordanvind, så det kändes kyligt trots att det bara var -2 grader på dan.


Vi fick fikagäster till 11-kaffet, då Kerstin och Anders kom. Deras boxer Queensi fick följa med in för att slippa sitta i bilen.


Maja fick träffa henne (dom har räffats förr), men griniga Triss fick befinna sig bakom stängd dörr.

Jäklar så upprörd hon var över det.


Idag följde Berra med på promenaden, även om han vänder redan vid slogboden vid sjön.


 

Jag gick på sjön för första gången i år. Härligt för hundarna att kunna springa i de uppkörda skoterspåren.


 

Vattnet som igår trängde upp i spåren, hade idag frusit, det var lite knöggligt att gå i början, men längre ut var det fina skoterspår.


Tyvärr var ryggen lika risig än. Trots att jag tagit extra Paraflex en stund innan vi gick, så hjälpte det föga.


 
 
Skyttlat

Skyttlat

8 januari 2017 20:49

Skönt för både Er och hundarna att komma ut en sväng. Måste vara jobbigt att gå på knagglet med ryggont?
Ibland tror jag tikar är aggresivare än hannar mot samma kön? Men Maya hade ju en trevlig stund när hon fick besök. :)
Här är varannandagsväder. Igår och förrgår kallt och snö, men idag varmt och tö. Tur man inte behöver ut och köra bil?
Ha det så gott och kram! ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

9 januari 2017 11:20

Ja, både det knöggliga underlaget och för mycket snöpulsande är ett skit för ryggen.
Visst är tikar oftast värre än hanar. Tikar som slåss gör det ofta på liv eller död, medan hanar bara "gör upp".
Boxertiken som var här igår är jättesnäll, men även när en snäll hund vill leka så kan det göra ont på en liten fralla att få en tass slagen i ryggen.

 
Hillevi

Hillevi

9 januari 2017 06:23

Samma slags väder här, började lovande men mulnade snart. Fast vinden var svag, tack för det. Sjön vågar jag mig inte ut på än utan det blev en längre promenad och några korta. Sa strängt till Kalle att det är nyttigt att ha tråkigt ibland... ;)
Kan tro att Triss var missnöjd! Ja, det är besvärligt ibland att ha en uppfostrare till hund och jag önskar ofta att jag känt till min Hågahage även när Ankan var ung.
Hoppas ryggen ger med sig, man är så handikappad när den inte vill vara med.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

9 januari 2017 11:15

- 8 i morse, men nu är det bara -1. Grått dessutom, hoppas det inte kommer snö.
Triss väsnas så det är inte klokt när hon blir förbannad (och det blir hon ofta) Hon vrålar rakt ut när det är en hund, eller annat djur på tvn. Jag skulle också behövt en Hågas hage.
Nu är ryggen dryg, jag får ingenting gjort, men jag vet ju att det bara är att vänta ut eländet. Rätt som det är har det gått över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards