Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

Frostat av frysen i kylan

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2017 12:47

Med - 16 grader så var det lämpligt att frosta av frysen i morse.


 

Jag böt ut hinkarna med hett vatten ofta, så det tog inte så lång tid att frosta av.


 

Under tiden stod frysens innehåll ute. Men fräcka skator hann med att picka söner en påse med Karl Johansvap (dom kunde väl gett sig på kantarellerna i stället) och en påse med riven ost.


Jag hade otroligt ont i ryggen innan jag var klar, men nu är det iaf gjort.


Ryggen pajade jag redan igår när jag skottade snö.


Jag mätte förresen snödjupet igår med en tumstock, det var 29 cm, men det fortsatte att snöa, så det är ännu djupare idag.


 

Inte lätt att vara kortbent nu. Triss var med mig ute medan jag skottade igår.


 

Under buskarna är det lite mindre snö, så Maya söker sig dit.


Men igår gick vi på promenad till sjön. Det var 6 grader kallt och det blåste inte, så det var ganska överkomligt.


     

Jag hade önskat att någon kört med skoter innan, för det var alldelse för jobbigt för mig att pulsa nån längre stund. Men hundarna hade inga problem med snödjupet.


 
 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid[/url]" target="_blank">astridla.com]Astrid[/url]

5 januari 2017 14:00

Så smart att avfrosta i kylan. Vi har -30 idag så det blir väldigt korta hundpromenader.
Jag tror alla hundar älskar snö och sand, härligt att gräva i
Var rädd om din rygg

http://www. astridla.com

Kicki Fredlund

6 januari 2017 12:35

-26 på kvällen och -24 i morse, fy attan!
Ja det blir snabba kissningar för hundarna, bara ut på tomten och snabbt in igen.
Ryggen är som den är, för det mesta går det skapligt.

 
Ingrid

Ingrid

5 januari 2017 15:27

Det är alldeles utmärkt att frosta av frysen när det är kallt ute, så brukade jag också göra. Min lilla frys är självavfrostande, så nu behöver jag inte tänka på det.
Inte lätt för kortbenta hundar när det är så mycket snö, men det måste ju ge massor av motion.
Hoppas att din rygg inte stör dig allt för mycket.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

6 januari 2017 12:33

Visst är det ett skit med ryggen, det känner ju du också till. Kylan gör inte saken bättre.
Skön helg till dig med!
Kram

 
Hillevi

Hillevi

6 januari 2017 06:44

Skönt med avfrostad frys. Visst går det fort men är ändå lite bök och blask och så var det där med att ta sig för... och si, det behöver jag inte tänka på längre eftersom den rätt nya är självavfrostande.
Så tråkigt att du skottade sönder ryggen. Bara eländes elände med det vita.
Hundarna ser däremot ut att trivas ypperligt där de plöjer sig fram!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 januari 2017 12:31

Både för och nackdelar med en självavfrostande frys. Skönt att slippa blaskandet med att frosta av, men frågan är om jag nånsin skulle ha koll på vad som finns i frysarna då.
Ryggen är ju ett problem alltid och den här kylan är nog det värsta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards