Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2017 10:15

Tur att vi åkte till Borlänge igår, för jisses vad med snö det kommit. Det verkar dessutom som det drabbat hela landet.


Jag hade ju hört varningen om att det skulle börja snöa rikligt på eftermiddagen igår, så vi skyndade iväg på f.m


Jag var in på auktionsfirman och hämtade rabattfrimärkena, som jag budat in för en månad sen, men inte hämtat ut förrän nu. Vi hade faktiskt inte varit till Borlänge på över en månad. Min förkylning har väl varit en av orsaken.


Nu blev det en vända på Kupolen också. Kollade lite på reorna, men jag får nästan panik per omgående, svettas,så Berra får bära min jacka, får flimmer för ögonen av allt ljus.


Att hitta nåt på reorna var uteslutet, förresten var det inte så noga heller. Jag kan gott slita ut det jag har i garderoberna.


Men det blev ändå uträttat det jag skulle. Köpte en ny silverkedja, så jag åter kan ha halsband med boxerberlocken. Det är det enda smycke jag använder, men jag hade sönder den förra kedjan för ett bra tag sen, nu köpte jag en lite grövre.


Så köpte jag en elkabel så jag kan ladda mobilen i bilens cigarettändaruttag.


Berra köpte ett skärp till sig, sen var vi klara.


Vi avslutade med att äta stekt strömming och potaismos uppe på Matpalatset.


Det snöade redan ymnigt när vi lämnade Kupolen.


 

Idag ser det ut så här. Jag har bara skottat så pass att jag kunde hämta tidningarna i brevlådan, men jag lär nog gå ut och ta ett krafttag. Det har kommit minst 3 dm och det snöar fortfarande massor.


För att orka få bort snön så måste jag nog ta det i omgångar.


 

Nu får jag börja fundera på vad man ska äta, för nu är i princip all julmat slut (har lite Janssons kvar)

Häromdagen åt vi det sista av jägarsoppan med vitt bröd, som jag hade bakat före jul









Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards