Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Årets sista dag.

Av Kicki Fredlund - 31 december 2016 09:36

Idag på årets sista dag, så skulle man kunna tro att det är våren som är på väg.


I allafall om man tittar på termometern. Det är 9 grader varmt ute! Blåser kraftigt gör det också.


 

På gårdagens hundpromenad, i markerna där vi söndagsspårar, fanns inte tillstymmelse till snö kvar av den som kom i mellandagarna. 


Några bilder på pinnlekande hundar blev det inte, för mobilen var på uselt humör och tog bara bedrövliga suddiga bilder som fick kasseras varenda en.


Dagens fundering är om jag ska skriva en återblick av året som gått. Jag har ju gjort det ett par gånger tidigare. Man glömmer fort och det är väl tur det, för det var väl inte det bästa året precis i år.

 
 
Ingrid

Ingrid

31 december 2016 14:41

Riktigt så varmt har inte vi, men visst är det väldigt milt. Jag har varit på kyrkogårdarna och tänt ljusen på gravarna och det var riktigt behagligt ute.
Jag har gjort en årssammanfattning och det är rätt kul att se tillbaka, för då inser man att man trots allt varit med om en hel del.
Ha en fin nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

1 januari 2017 09:33

Jag läste din sammanfattning och satte igång att göra en egen. Det tog hela gårdagen.
Ja, vi får hoppas att det nya år ska bli så bra det går.
Kram

 
 Hillevi

Hillevi

31 december 2016 15:55

Läser gärna en återblick men trots allt har du haft ett fint år, med en "massa" nyingar, en hujedamig massa svamp och ett liv som fick fortsätta som det var meningen. Och, tänka sig, Uppsala fick du också lära känna! :D

Önskar er ett bra 2017!

http://Gyllensilver.wordpress.co

Kicki Fredlund

1 januari 2017 09:35

Ja, som du sett så blev det en tillbakablick. Det var ganska trevligt att återupptäcka Uppsala efter ca 55 år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards