Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Stolt och glad.

Av Kicki Fredlund - 23 december 2016 12:42

Igår damp Småfrallan ner i brevlådan.


 

Omslaget pryddes av Nalle, Travarens Nahar, som klämde till med vinst över alla frallorna på rasspecialen i Ljungskile i somras.


 

Att sedan hitta tre av mina uppfödningar på 10 i Top-listan, en ur varje kull, det var stort.


Jag har bara haft tre kullar och känner mig fortfarande som en nybörjare på rasen, men jag kan knappast klaga på den starten jag haft.



Får väl ändå erkänna att efter dryga 30 år med uppfödning av Boxer, så har man kanske lite hum om avel i stort, men vet också att det till stor del (kanske den största), så är det slumpen som styr.



 
 
Ingen bild

Ann-Marie

23 december 2016 13:19

Grattis så roligt för dig. God jul och Gott nytt år från ett soligt och grönt Gotland.
Hälsningar Ann-Marie

Kicki Fredlund

24 december 2016 10:37

Tack! Vi har dessvärre lika grönt här och flera plusgrader.
God fortsättning på julen!

 
Hillevi

Hillevi

23 december 2016 16:07

STORT GRATTIS! Sååååå roligt!

http://gyllensilver

Kicki Fredlund

24 december 2016 10:34

Tack! Ja, det känns gott!

 
Skyttlat

Skyttlat

24 december 2016 01:49

Grattiskramar!
Så roligt att få se sin avkomma bland tio i topp. Rekord? Eller har någon annan uppfödare haft det också? När det gäller avel tror jag inte på slumpen, utan det är ffa blick och känsla för rasen,
Ett STORT GRATTIS och sug länge på den karamellen!
Önskar Er en trevlig och lugn jul! <3

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

24 december 2016 10:34

Tack!
Att ta det bästa och para med det bästa, så försöker jag tänka (även när vi födde upp hästar), sen är det i.a.f slumpen som styr till slut.
Här är lugna gatan idag, vi är faktiskt ensamma ända till i kväll.

 
Ingrid

Ingrid

24 december 2016 10:36

Grattis! Jag förstår att du känner glädje över att ha lyckats så bra.
Ha en riktigt God Jul!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

25 december 2016 10:05

Ja, det var roligt och uppmuntrande, när man ansträngt sig lite för att det ska bli bra.
Kram

 
BatongAmanda

BatongAmanda

25 december 2016 02:27

Kära Kicki!
Här har det varit livat värre eller jobbigt värre med tryck på JOBB! Fick för 1 år sen kontakt med fritidsgrannen som även är närmaste granne som är Snickare. Så istället för att vara söderut där han bor har han varit här uppe och vi har anlitat honom massor för att minska på ATT GÖRA LISTAN på in och utsidan av vårt ställe! Nu har han inte varit här varje dag men det har ändå varit typ målarjobb och annat för att hinna ikapp tills nästa gång han dök upp! Jag har legat i som bara den cirka 10-14 timmar som oftast. Sen i somras började han få värk i höger arm! Nu var det inte bara jobb hos oss utan även hos andra. Så när han och jag började isolera våran lilla stuga började allt bli värre. Då jag jobbade hela tiden bredvid honom och fick göra mycket så lärde jag mej mycket. Till sist gick det inte längre utan han blev sjukskriven för att muskelfästena var avslitna på bägge armarna. Vi hade inte hunnit långt med isolering utvändigt
utan det blev jag till 99,9procent kapa och klöv brädorna till panelen. De flesta skruvarna har även jag skruvat i och på de sista väggsidorna fick min Gubbe bli min hjälpreda där jag inte kunde jobba ensam. Så trots kallt ute har jag även försökt att måla panelen till slutet av november. När jag sen lämna tillbaka Grannen Snickarens verktyg 2 advent har jag jobbat med sömnad som INTE är min starka sida men att göra fint eller försök även på insidan i de olika småstugorna har varit prio ett. Så min kamera låg där orörd i cirka 3 månader och var full av damm!!! Tills idag (eller Julafton) när en Tomte dök upp som bara var så härlig att se som tvunget skulle fotas. Jag skall försöka med ett sista Foto innan året är slut på 365:an. Kommer kanske hänga med svagt nästa år fast Jag vet att det blir massa nya Jobb där jag själv får försöka klara en del av snickarjobb själv då speciellt garaget ytterväggar som behöver isoleras delvis samt en liten utbyggnad på den för brunnen! Då får jag Proffsmaskiner av min Gubbe istället för Grannens hjälp det blir billigare så för anlita Snickare är inte billigt med Stockholmspriser men det var lärorikt. Sen kan jag alltid fråga honom då han är påväg att flytta närmare (fast han säljer grannhuset tyvärr) till ett bekvämare centralt boende 5 mil härifrån.
Det har varit så skönt detta år trots allt jobb med att få fart på saker som legat och väntat i flera år.
Sen blev min Tjej dålig för drygt 2 veckor sen med Livmodersinflammation som fick akutopereras och det har inte varit lätt med "ta det lugnt" med tratt och sele 24 timmar per dygn. Nu är äntligen den där tratten av som har varit en blandning av tornado och bärplockare.
Vi försöker fira Jul men jag vill hellre jobba med ändra sängöverkast, klä möbler, sy kuddfodral, stolsdynor för att inte tala om att måla lite tavelramar.
Denna fina sommar bara försvann och jag hade inte tid att njuta. Klockan tickar och jag vill minska listan innan Gubben kan gå i Pension för sen blir det knapert med ekonomin!
Vi fick även under året nya permanenta grannar som även de har renoverat men inte lika mycket. Fast nya grannarna har gjort att vi ibland har trevliga samvaron hos varandra med flera grannar. En av dem var Tomten idag som hälsa på så det har blivit tätare kontakt med grannar efter 5 år. Så mitt år har det varit fullt upp och jag hoppas det bara blir ett år till men jag tvivlar för det gäller att Gubben hjälper till lite grand.
Men jag saknar att fota, läsa böcker eller bara njuta livet och av årstiderna.
God Jul och Gott slut
BAMSEKRAM

http://batongamanda2016.blogspot.se

Kicki Fredlund

25 december 2016 10:04

Oj! Vilket år du haft. Nu förstår jag varför det varit "tyst" på din blogg, jag har kikat då och då efter livstecken.
Gå nu inte in i väggen, försök att njuta lite också.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards