Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Nu är den borta.

Av Kicki Fredlund - 19 november 2016 12:02

Nu har snön definitivt regnat bort.


Jag är faktiskt förvånad, för jag trodde att snön kommit för att stanna när vi fick så mycket för ett par veckor sen och dessutom kyla.


Igår fick vi ett överraskande och trevligt fikabesök.


 

Det var Kerstin och Göran, som numera bor i Säter sen de flyttat från Stora Skedvi, som dök upp strax innan fikadags.


Jag blev full i skratt, för Göran hade redan garderat sig om vi inte skulle varit hemma.

 

Han hade skrivit den här lappen, utifallatt.


Idag har Berra åter en dålig dag, som han tillbringar på sängen med en filt över sig.


Han avstod t.o.m över f.m.-fika


Det är tråkigt att jag inte kan göra nåt för honom, det är bara att vänta ut att han ska må bättre, vilket han brukar göra när han sovit ett dygn.


Själv har jag avslutat behandlingen mot bältros, sen jag tagit Aciclovir (800mg) 5 gånger om dagen i 7 dagar.


Jag svarade omgående på tabletterna och efter drygt ett dygn med smärtan, så var den borta lika hastigt som den kom. Nu kliar det bara och är lite ömt vid beröring.


Det håller på att klarna upp lite ute, kanske det t.o.m blir sol, så nu ska jag ta en rejäl promenad med hundarna.


Jag har varit ute och hittat ett ställe på tomten där Triss tagit sig ut. Vi har funderat så var hon rymmer, för vid ett par tillfällen har hon stått utanför entrédörren i stället, när man skulle ropa in henne vid groventrén. Nu har jag satt för ett par stenar och hoppas att hon blir kvar där hon ska vara.


 
 
Hillevi

Hillevi

19 november 2016 14:45

Haha, vilken lapp! Idag var turen med...
Stackars din man men du motade Olle i grind.
Triss trivs nog bäst hemma!!! ;)

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

20 november 2016 13:21

Jag hoppas att bältrosen förblir borta, jag känner ju fortfarande av det, men utan den brännande smärtan.
Jag är inte rädd för att Triss skulle rymma på riktigt, men rädd för att det kan komma en hund för då vet jag inte vad hon skulle göra. Kan ju tänkas att hon väsnas mest och inte skulle vara så kaxig i "skarpt läge".

 
Ingrid

Ingrid

20 november 2016 17:43

Så skönt att du inte har värk längre av din bältros. Det tyder på att du fick medicinen i rättan tid. Kerstin och Hassine hälsar så mycket till er!
Hoppas att Berra mår bättre nu.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 november 2016 12:08

Ja, det var tur att bältrosen inte spred sig. Berra har ju fortfarande lika ont nu efter ett år!
Berra har sina sämre dagar, dom sover han bort,sen kan det vara bättre ett par dar.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards