Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Flänga och fara och bältros.

Av Kicki Fredlund - 11 november 2016 12:03

Fy fasen nu har även jag fått bältros.


Har känt av det lite några dagar, men igår satte smärtorna till, så då var jag helt på det klara med att jag fått bältros. Det sitter på en fläck på bröstet (som jag inte har).


Jag ringde 1177 igår kväll för att höra om det var OK att jag tog Berras medicin. Det var det så klart inte. Jag skulle vara tvungen att träffa en läkare först.


Alltså åka akut till Avesta i går kväll. Aldrig i livet!


Jag började med Berras medicin mot bältros på eget ansvar.


Aciclovir 800 mg 5 gånger om dagen i 7 dagar är ordinationen. Tabletterna måste sättas in inom 48 timmar efter bältrosens start för att dom ska hjälpa.


Jag tänkte inte vara för sent ute, som Berra var för ett år sedan.


I morse hade jag tid på VC kl 9 för provtagning, för jag ska till Onkologen på måndag för dropp.


Berra följde med (trots att han hade en dålig dag) för vi skulle få influensasprutan samtidigt.


Men sköterskan ville inte ge vaccinet pga bältrosen, måste träffa en läkare först, så jag fick tid till kl 11!


Hem till hundarna och släppte av Berra (som gick och la sig). Hann ta en tidig fm-fika sen tillbaka till VC i Hedemora.


Träffade en läkare som höll med om att det var bältros jag hade, skrev ut tabletter så jag slipper ta av Berras och höll med om att det inte var lämpligt att vaccinera sig med bältrosinfektionen i kroppen.


Nu är det dags att ge sig iväg igen, för halv 2 har jag tid i Borlänge för att hämta ut dom nya glasögonen. Håller alla tummar för att det inte ska bli samma strul med dom som det blev för två år sen.


Ja, jösses ibland blir det mycket flängande.







 
 
Skyttlat

Skyttlat

11 november 2016 13:18

Ni måste ha maximal otur med sjukdomar? Hoppas att det inte håller i sig så länge som Berra har haft det?
Sen kanske Du får börja varva ner lite grann? Om det nu är någon idé att säga det till Dig? Som Du säger själv så är det mycket flängande. Nu håller vi tummarna för att glasögonen passar.
Simma lugnt och ha det så gott Ni kan! Kram på Er!<3

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

12 november 2016 10:23

Jag hoppas jag satte in behandlingen i tid, jag är redan mycket bättre.
Det gick på skit med glasögonen den här gången också :(
Jag tar det lugnt (nästan alltid)
Kram

 
Hillevi

Hillevi

11 november 2016 14:57

Bra där, ibland måste man vara "självvettig" också. Nu kom du igång i tid och hoppas verkligen att du motar Olle i grind.
Lycka till allrabäst med nya glasögonen!!!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

12 november 2016 10:21

Ja, det verkar som om tabletterna hjälper.
Det gick åt hel..e med glasögonen.

 
Ingen bild

Christine

11 november 2016 16:52

Men då! Hoppas det vänder fort! 😙

Kicki Fredlund

12 november 2016 10:20

Bättre idag, hoppas det fortsätter så.

 
Ingrid

Ingrid

11 november 2016 17:47

Stackars dig!
Jag vet ju vad du går igenom. Hoppas att du satte in medicineringen i tid!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

12 november 2016 10:19

Ja, det verkar som jag satte in behandlingen i tid för idag är jag mkt bättre.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

11 november 2016 20:41

Hej, jag fick bältros när Saija hade vattkoppor som barn. Minns bara att det gjorde jätteont...
Hade absolut gjort som du o börjat medicineringen, nu finns ju chansen att det ger sig snabbt. Men så konstigt att det dök upp nu, Berra har ju haft sin länge. Kanske har du nedsatt immunförsvar efter dina egna sjukdomar? Hur som önskar jag dig snar bättring och skickar en varm kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 november 2016 10:18

Jag är redan bättre, förhoppningsvis är det den tidigt insatta medicinens förtjänst.
Kram tebaks!
Grattis förresten! Du fyller ju år idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards