Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Händer ingenting

Av Kicki Fredlund - 7 november 2016 10:16

Hur ska man kunna blogga när det inte händer nånting?


Så trist just nu att klockorna stannar.


Visserligen håller jag på med mina traderaauktioner, så tiden går ju. Lyssnar även på ljudbok. 


Spelar WF med ett antal, men det borde jag ju inte hålla på med hela dan (även om det roar mig).


Ute singlar snöflingor ner och det är 5 minusgrader.


Jag har tvättat en maskin på morgonen, som jag nu borde gå och hänga. Ska även bädda rent i sängarna, då det var lakanen jag just tvättat.


Jag borde ringa till sjukhuset och fråga varför jag fortfarande har ont efter det borttagna bröstet. (Jag är faktiskt jätteöm och har stickningar i huden)


Tog några kort på busande hundar, men fick kassera alla då bilderna var suddiga och usla.


Gnällspik, det är väl så man kallar en sån som jag.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 november 2016 11:52

Det hörs på lång väg att du är uttråkad, hihi. Måste du vara i farten hela tiden för att må bra? Jag skulle vissa dagar kunna stanna under täcket och bara mysa, läsa, lösa korsord, lyssna på musik. Det gör jag ju inte, det vore synd om Blinka, men jag menar att jag behöver inte just några aktiviteter för att tycka livet är okej. Idag är en sån dag, jag ska bara ta han om mig själv, måla, gå ut o plumsa i snön, förbereda morgondagens lektion, sen blir det god mat o tv till kvällen som vanligt. Ha nu en fin måndag, kanske lyser solen upp precis som här hos mig/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 november 2016 17:01

Uttråkad var namnet sa Bull.
Nä, jag måste inte alls vara i farten, men jag vill inte känna tristess, även om jag inte gör nåt.
Jag kan också lata mig igenom en hel dag.
Jag tycker det verkar som om hela din dag är inrutad idag :)
Nån sol har jag inte sett, men skogspromenaden var rätt skön ändå.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

7 november 2016 13:11

Jag tycker att du är på gång hela tiden med bilturer hit och dit, gäster och så hundarna förstås, men jag förstår dig, så där känner jag också emellanåt. Man blir så himla trött på sig själv och sitt.

Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

7 november 2016 16:57

Men dom här dagarna när man inte vill nånting är bara såå trista.
Men nu ska jag sätta mig och titta på nån serie där jag ligger efter.
Cromecast var verkligen en bra grej jag köpte till Tvn.
Kram

 
Cici

Cici

7 november 2016 14:15

Jag tror att det är lika nyttigt för vuxna att ha tråkigt emellanåt, som det är för barn. Tid att reflektera och kanske få lite nya idéer. Ha en riktigt lång och tråkig dag! :)

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

7 november 2016 16:55

Men det är så tråkigt att ha tråkigt.
Nya idéer? Knappast, bara dåligt samvete.
Men promenaden med hundarna i nysnön var helt OK.

 
Hillevi

Hillevi

7 november 2016 17:05

Hahahaha! Ta det lungt, Kicki! Njuuuuut av ogörslan. Bara du bestämmer vad, hur och när det ska göras!

http://gyllensilver.com

Kicki Fredlund

8 november 2016 08:54

Jorå, jag har normalt inga problem med att ta det lugnt, men tristessen i sig tar på energin.

 
Ingen bild

Hillevi

7 november 2016 17:08

"lugnt". Aldrig trodde jag att denna felstavning ovan kunde drabba mig! :D Där fick jag !!!

Kicki Fredlund

8 november 2016 08:52

Oj, är du en sån där ordpolis? Välkommen i gänget!
Jag bryr mig inte så mycket om hur folk stavar,om det inte är styggelsen med särskrivningar, men alla ord som sägs fel, kan reta mig, speciellt när nån som borde kunna prata riktigt säger fel "tillexempelt".

 
Hillevi

Hillevi

8 november 2016 17:45

Förutom felstavningar önskar jag förstås att du får vettiga svar angående det onda.

http://gyllensiver.wordpress.com

Kicki Fredlund

9 november 2016 09:31

Jag ska till onkologen och få dropp den 14:e, jag tänkte fråga då.

 
Ingen bild

Yvonne

9 november 2016 10:51

Ibland måste man bara få gnälla! ;-)

Kicki Fredlund

10 november 2016 09:20

Ja, det känns så ibland, men egentligen är det ju bara dumt att klaga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards